Over dit onderwerp denk ik het volgende:
De koegelwieck wordt vervangen of gaat als reserve sneldienst varen, met als thuishaven Terschelling (waar ze nu ook altijd ligt).
Dan wordt de Midsland vervangen.
Door (zoals al eerder genoemd) een catamaran, een die ongeveer identiek is aan de Vlieland. Die zal als reserve schip dienst doen. Echter in de zomer zal zij dan veel meer afvaarten doen, zoals de Midsland nu doet.
Wat Doeksen dan kan doen, is met de Friesland afwisselen. Dat er bijvoorbeeld in de winter (als er weinig aanbod is van auto`s) het nieuwe schip zal varen ipv de grote Friesland (met oog op brandstofverbruik). De Friesland zal dan op de plek komen te liggen waar nu de Midsland ligt. En als er dan weer meer aanbod komt, zal de Friesland weer gaan varen. Zo kunnen ze ook de schepen onderhouden. Door bv op Terschelling dingen te vervangen. Of haar van binnen een nieuw likje verf te geven (het zelfde geldt dan voor het nieuwe schip).
Echter zullen de passagiers wel altijd hun auto moeten boeken, zodat ze precies weten wat er mee gaat, en mee kan.
Misschien dat er een tweede vrachtboot komt, of de Noord Nederland zal worden verlengd. Ik denk eerder dat ze voor verlening gaan, dat lijkt mij iets handiger (want waar moet je het 2e vrachtschip dan weer kwijt?) en misschien wel goedkoper.
Veel verstand heb ik er niet van natuurlijk, maar dit lijkt mij wel een "haalbaar" target voor Doeksen.
Of ze het gaan uitvoeren zal in de toekomst moeten gaan blijken.