Naar aanleiding van einde werfbeurt VLIELAND:
MIDSLAND voer rechtstreeks terugSlecht nieuws voor het lid loeki_midsland, en mij begonnen ook de tranen in de ogen te schieten
, als ik het schip om 16.17h op de webcam Vlieland vertrekken zag. Nou, om fatsoenlijk te blijven, reserve is tenslotte reserve, en we wensen geen ander boot pech. Immers, als alles volgens de dienstregeling zich verder ontwikkeld, dan wordt het weer een beetje akelig wachten voor fans.
Ik heb intussen - zonder waarborg - enkele feiten verzameld:
Laatste afvaart H->TS was zo 4 jan 2015, 16.00h,
eerstvolgende afvaart T->H is pas vr 27 maart 8.30h.
Eerstvolgende afvaart naar Vlieland, vr 4 sept 2015 (En is dezelfde dag tussendoor ook op TS nodig!).
"De Midsland ligt begin maart een paar dagen op de werf."
(Bron: Rederij Doeksen, Facebook, 20. Januari 00:22h.)
Tenslotte nog een spannende vraag: Vaart de MIDSLAND bij uitwisseling van de booten interinsulair tussen Vlieland en Terschelling of via Harlingen? Het antwoord is minder vanzelfsprekend dan ik dacht:
Vandaag volgde ze wel precies de sneldienstroute V->TS. Echter, neem bij voorbeeld maandag 26 jan 2015. Daar was ik namelijk extra vroeg op, en ik wilde het weten: Ze verliet stiekem om 6.00h TS en belande rond 8.00h in Harlingen. Anders dan bij Doeksen was aangekondigt, voer om 6.45h namelijk nog de VLIELAND! Betrapt
Nou, geeft inderdaad niet, maar misschien kan hier iemand toch uitleggen, waar de interinsulaire route van afhangt, van de respectivelijke tij of van logistische overwegingen, zoals het uitwisselen van de ploeg.