Auteur Topic: Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)  (gelezen 219044 keer)

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.746
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #315 Gepost op: 4 januari 2015, 16:00:51 »
"bestekfase nieuwe autoveerboot" in 2015.
Bron: Drijfveren Rederij Doeksen in Vliezier.

« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2017, 23:20:34 door PiebeJanMan »

birdydoeksen

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 34
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #316 Gepost op: 5 januari 2015, 21:39:55 »
Nu toch weer een switch gemaakt naar 1 nieuwe veerboot? De geruchten waren de laatste maanden namelijk dat er 2 nieuwe autoveerboten voor TS zouden komen. Op inland-navigation is 'number of ships' ook aangepast naar 1 (was 2): http://www.inland-navigation.org/lng_database/doeksen-ferry-new-building-harlingen/
Bij retrofit staan nu bij 'number of ships' 2 (was 1). Misschien betekent dit dat naast de Noord-Nederland, ook de Friesland of Vlieland aangepast gaat worden naar LNG voortstuwing: http://www.inland-navigation.org/lng_database/doeksen-ferries-retrofit-harlingen/

Zou de ombouw van de Noord-Nederland nog met verlenging zijn, en dus ook geschikt gemaakt gaan worden voor passagiers zoals oorspronkelijk de bedoeling was? Ik verwacht het zelf eerlijk gezegd niet. Denk dat de NN gebruikt gaat worden om een en ander mbt LNG uit te proberen, alvorens er een definitieve bestelling naar DAMEN gaat voor de bouw van een nieuwe autoveerboot.

Lennardjan

  • Gast
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #317 Gepost op: 25 februari 2015, 15:26:10 »

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #318 Gepost op: 25 februari 2015, 15:39:35 »
Voor alle duidelijkheid: (de link naar de blog zal niet tot in eeuwigheid geldig blijven :) :) )
Deze tekening liet Doeksen zien:



De eerder getoonde schets uit 2010, zie http://www.schepenvandoeksen.nl/forum/index.php/topic,35.msg26667.html#msg26667, is op details gewijzigd.

met vriendelijke groeten,
Wim Vink

ZipperZapper

  • Gast
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #319 Gepost op: 25 februari 2015, 15:54:34 »


De eerder getoonde schets uit 2010, zie http://www.schepenvandoeksen.nl/forum/index.php/topic,35.msg26667.html#msg26667, is op details gewijzigd.

Waarbij één van deze 'details' het volledig ontbreken van panorama-ruiten zoals achterop de Vlieland is..... Ook is er meer buitenruimte opgeofferd op het bovendek.

Leuk om te zien dat er gekozen is voor veel gezamenlijke designelementen met de Vlieland, dat maakt de vloot toch iets uniformer.

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #320 Gepost op: 25 februari 2015, 20:55:27 »
Misschien zie ik het verkeerd hoor.
Teso bouwt nieuw en groter.
Doeksen bouwt nieuw en kleiner.

Resultaat: Vaker aanvullende veerdienst.


IALA

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 181
  • Geslacht: Man
  • Int. Association of Lighthouse Authorities
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #321 Gepost op: 25 februari 2015, 21:13:27 »
En aluminium dus geen ijsklasse. Had ergens al wel gelezen dat m'n dan de Friesland in wou gaan zetten.
Hoop dat het weer rekening houd met de werfbeurten, of Doeksen andersom ;)

Weet overigens niet of de Noord Nerderland van enige ijsklasse voorzien is.
Met vriendelijke groet,

Jeroen



Shot with: Canon EOS 550D
Verenging De Lijn

jan kramer

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #322 Gepost op: 26 februari 2015, 17:33:32 »
er is altijd nog een frisse Friesland!?

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geslacht: Man
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #323 Gepost op: 16 april 2015, 20:05:23 »
HARLINGEN - Eilandbewoners mogen meedenken over hoe het nieuwe schip voor de lijn naar Terschelling eruit moet zien.

Rederij Doeksen verstuurt deze week een mailtje met daarin een uitnodiging om mee te doen aan een enquête. Eerder mochten medewerkers van de rederij al hun zegje doen over het nieuwe schip en wat daarop ten opzichte van de huidige vloot verbeterd kan worden.

Een projectteam verzamelt alle reacties van medewerkers en eilanders. De verwachting is dat het werk aan de nieuwe boot dit najaar kan worden aanbesteed.


Bron: http://www.lc.nl/friesland/eilanders-denken-mee-over-nieuwe-boot-18563213.html

Lennardjan

  • Gast
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #324 Gepost op: 25 juni 2015, 12:53:46 »
Alles is weer omgegooid! Wel weer 2 nieuwe LNG boten! Een grote en een kleie. Allebei 2 veerboten

L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 572
  • Geslacht: Man
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #325 Gepost op: 30 juni 2015, 12:41:59 »
Doeksen bevestigde het inderdaad op de website. Jammer, dan lijkt het mij dat zowel de Friesland als de Midsland weg gaan?

Twee nieuwe schepen voor Rederij Doeksen


Geplaatst op 30 juni 2015 10:52

Vlootplan (verbouwing + één nieuw schip) gewijzigd

De plannen voor vernieuwing en uitbreiding van de vloot van Rederij Doeksen zijn gewijzigd. Was er eerder nog sprake van een verbouwing van vrachtboot ms. Noord-Nederland tot autoveerboot op LNG en een nieuw te bouwen (grotere) autoveerboot op LNG, recent intern beraad heeft ertoe geleid, dat besloten is twee nieuwe autoveerboten op LNG te laten bouwen. Het ms. Noord-Nederland blijft in haar huidige vorm (vrachtcatamaran) gehandhaafd. De meerprijs van nieuwbouw in verhouding tot de kosten voor verbouwing, speelde hierbij een doorslaggevende rol.

Het initiële plan bestond uit:
•De verbouwing van het ms. Noord-Nederland tot passagiersveerboot op LNG (capaciteit 225 passagiers en 160 lane-meters of ca. 60 personenauto’s);
•De bouw van een nieuwe autocatamaran op LNG (capaciteit 700/900 passagiers en 72 personenauto’s).

De nieuwe vlootinvestering wordt:
•De bouw van een nieuwe autocatamaran op LNG (capaciteit: 200/300 passagiers; ca. 50 – 60 personenauto’s; dubbele vracht lane);
•De bouw van een nieuwe autocatamaran op LNG (capaciteit 700/900 passagiers en 72 personenauto’s).

Het uitbreiden van de vloot van Rederij Doeksen met twee nieuwe schepen, waarbij bovendien het ms. Noord-Nederland behouden blijft in haar huidige rol als vrachtboot, betekent een aanzienlijke kwaliteitsimpuls voor de dienstverlening van Doeksen.

De wijziging van het vlootplan heeft tot gevolg, dat het in de vaart nemen van het eerste schip niet volgens de eerdere planning al in 2016 zal kunnen plaatsvinden. Doeksen vindt het van groot belang op korte termijn te starten met het nieuwe traject en streeft naar een aanbesteding voor beide nieuwe schepen in het vierde kwartaal van 2015.
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2015, 13:06:40 door Wim Vink »

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #326 Gepost op: 30 juni 2015, 15:28:28 »
Volgende informatie is te vinden bij de LC.nl:
...
De ombouw van de vrachtcatamaran Noord-Nederland tot passagiersboot is afgeblazen. In plaats daarvan laat Doeksen een tweede autocatamaran bouwen, met een capaciteit van maximaal 300 passagiers en 60 auto's.

Daarnaast handhaaft de reder het plan voor de nieuwe autoveerboot op de lijn Harlingen-Terschelling, met een capaciteit van maximaal 900 passagiers en 72 auto's.
....
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geslacht: Man
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #327 Gepost op: 30 juni 2015, 19:51:13 »
Doeksen bevestigde het inderdaad op de website. Jammer, dan lijkt het mij dat zowel de Friesland als de Midsland weg gaan?
Het document spreekt van "uitbreiden", FRIESLAND wordt dus niet vervangen; dat heeft Doeksen vanmiddag om 16.10 uur op Facebook bevestigt.




jan kramer

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #328 Gepost op: 30 juni 2015, 19:52:43 »
Alles overziend lijkt het er op dat ook de dagen van de Friesland geteld zijn!

arthur

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 166
  • Geslacht: Man
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #329 Gepost op: 30 juni 2015, 20:13:48 »
Ik hoop dat ms Friesland dan idd afgevoerd wordt; zo'n rechttoe rechtaan model bak achter in de haven van dat knusse laag gebouwde West Terschelling is immers geen gezicht. ms Friesland is nu zéér efficiënt, niet mooi, maar als reserveboot ergens achter in de haven, veels te groot; weg ermee, hoop ik...