Een paar jaar geleden nooit gedacht dat dit ooit zou gebeuren. De Spathoek in dienst van Rederij Doeksen. Het is 'helaas' aan de moderator deze 'zware taak' te volbrengen
Het is vandaag toch echt gebeurd. Personeel en schip zijn nu van Doeksen. De afvaarten van de Spathoek staan in de boekingsmodule van Doeksen en er is een speciale informatiepagina over de afvaarten van EVT/Spathoek:
http://www.rederij-doeksen.nl/evtBij voorkeur deze topic enkel gebruiken voor het schip zelf. Zaken als
ODC/Concessie en
Rederij EVT hebben hun eigen topic.
AlgemeenNaam: Spathoek
IMO: 8800975
Callsign: PB9476
MMSI: 244730394
Type: Passagier-/RoRo-schip
Geregistreerde thuishaven: Terschelling
Klassebureau: Germanischer Lloyd
AfmetingenLengte (oa): 67,85 m.
Lengte (pp): 64,93 m.
Breedte (gem): 13,42 m.
Breedte (extr): 12,81 m.
Diepgang (CWL): 1,952 m.
Holte: 3,2 m.
CapaciteitAuto’s: 54
Maximale hoogte autodek: 4,20 m.
Passagiers: 400
TonnagesDWT: 349 t.
GT: 1743 t.
NRT: 579 t.
VoortstuwingMotoren: 2x MWM TBD440-6
Vermogen (MCR): 1958 PK ~ 1440 kW
Voortstuwing: 2x schroef (fixed pitch)
Boegschroef: 1x
Snelheid (op CSR): 12 knopen
BouwGebouwd bij: Husumer Schiffswerft, Husum (Duitsland)
Bouwnummer werf: 1507
Kiellegging: 01-12-1987
Tewaterlating: 22-04-1988
Opgeleverd: 18-05-1988
Operationele geschiedenis05-1988: Opgeleverd als Schleswig-Holstein voor Wyker Dampfschiffs-Reederei
05-2011: Aangekocht door EVT
30-03-2012: In dienst EVT
15-04-2014: In dienst Rederij Doeksen