Dat kan dan misschien nog met "Pakjesboot ...."(ex "Noord-Nederland")?
Een aanvullende opmerking: SSS is een vrij pittig geschreven zeer bedrijfseconomische geschiedenis. De lay-out man had nauwelijks affiniteit met alles wat vaart, die vond dat alle schepen op elkaar lijken (een typische landkrab dus) en daarom zijn de foto's erg magertjes. Kon weinig anders, want dan was het boek helemaal te duur uitgevallen. Als je meer op foto's bent geconcentreerd, dan is "De Reederij" (Flevodruk Harlingen 2008) een goed alternatief; de teksten zijn daarin ook wat lezersvriendelijker.
Overigens heb je met SSS per definitie de tweede druk. De eerste druk is op een paar exemplaren na, integraal vernietigd, omdat de drukkerij vet op de offsetplaten had geknoeid, zodat overal hinderlijke vlekjes te zien waren. De titel van het eerste hoofdstuk "met rampen begint het" was dan ook zeer toepasselijk........
Passagieren op de Wadden is een aardig overzicht, maar heeft nogal last van niet erg juiste vermeldingen.
Hier ook nog even gewaarschuwd voor de site Fakta om Fartyg. Die vermeldt allerlei technische gegevens van de schepen, maar maakt geen of nauwelijks onderscheid in loodlijnlengte/Loa, metingslengte en-breedte, en dat soort zaken die je volkomen op het verkeerde been kunnen zetten. Overigens zijn vrijwel alle Nederlandse gegevens die FoF vermeldt, door een Nederlandse WSS-shiplover uit enkele van mijn boeken overgenomen, dus voor het NL-deel PSD, TESO, Doeksen, zit dat wel redelijk op lijn.