:)Ik ben enerzijds bedroeft, in Liberia hebben ze geld nodig van ons ? puur ter overleving van de bevolking aldaar, a.g.v. het missen van de oude OV, heb ik net aan Thomas gemeld........
Maar ik ben ook een beetje positief want ik denk dat voor NL een nieuwbouw "retro" OV party schip een goedkoper alternatief is dan berging van de echte oude OV, alleen wie neemt het initiatief......
Nieuwe retro schepen zijn in, zie de Disney schepen en de Queen Mary 2, als de buitenkant voor de retro OV maar design '62 is !, want het ontwerp van toen was top!
Het Oost Vlieland ontwerp was in 1962 ook vooruitstrevend want het schoortsteen ontwerp was puur design, en diende slechts als trap op / afgang naar het bovendek, met wat ventilatie in / uitgangen, de echte schoorsteen zat helemaal achterop......., dit i.t.t. de oude Friesland, welke gelukkig nog wel vaart!!
Ik vond de grijze werfkleur van het passage dek van de oude OV ook ok, ook al is niet iedereen het met mij eens...., ik woonde als kind in Amsterdam en alle nieuwe trams waren toen ook grijs......en later werden ze geel......
Terschelinger en Vlielander ondernemers doe iets om de oude Oost Vlieland weer te herleven......