Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Scheepsontwerp en vlootontwikkeling

<< < (4/18) > >>

Leen:
De directie van doeksen heeft zelf steeds gezegd:

We vervangende Midsland door een identiek schip als de Vlieland.
De capaciteit hoeft niet groter te zijn voor auto's omdat de Noord Nederland inmiddels vaart.

Het bouwen van twee gelijke schepen is goedkoper.
Bovendien kunnen beide schepen naar beide eilanden worden ingezet.

Humtidumty:

--- Citaat van: borie op 18 januari 2007, 20:23:35 ---Daar komt nog bij dat de Friesland van zijn lang zal ze leven niet op Vlieland kan komen, wat toch handig is als reserveboot....

--- Einde van citaat ---
Kan de Friesland niet afmeren op Vlieland?
Ik maar denken dat de aanleginstallaties uniform zijn...

Jon:
Komt denk ik doordat de Friesland een te grote diepgang heeft..

Nog even over de NGV Liamone, laat goed duidelijk zijn dat ik zo'n soort bedoelde.. Een schip van 135 meter als de Laimone, daar zullen ze denk ik niet blij mee zijn in de haven.. Dat is een beetje teveel van het goede ben ik bang.

Leen:
Een schip als de Liamone is niet alleen te groot maar ook op het Wad niet acceptabel als je de PKB Waddenzee goed leest.

Ze zou veel te veel overlast in het natuurgebied maken.

De Friesland is qua snelheid en grootte wel het maximale ongeveer bij de huidige stand van de

Jan Leenstra:
Ik denk dat er vooralsnog niets wordt vervangen, denk eerder dat er een schip (SNELDIENST) bij komt.................

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie