Auteur Topic: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling  (gelezen 43429 keer)

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2007, 12:06:03 »
De directie van doeksen heeft zelf steeds gezegd:

We vervangende Midsland door een identiek schip als de Vlieland.
De capaciteit hoeft niet groter te zijn voor auto's omdat de Noord Nederland inmiddels vaart.

Het bouwen van twee gelijke schepen is goedkoper.
Bovendien kunnen beide schepen naar beide eilanden worden ingezet.

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2007, 13:07:01 »
Daar komt nog bij dat de Friesland van zijn lang zal ze leven niet op Vlieland kan komen, wat toch handig is als reserveboot....
Kan de Friesland niet afmeren op Vlieland?
Ik maar denken dat de aanleginstallaties uniform zijn...
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2007, 13:09:22 »
Komt denk ik doordat de Friesland een te grote diepgang heeft..

Nog even over de NGV Liamone, laat goed duidelijk zijn dat ik zo'n soort bedoelde.. Een schip van 135 meter als de Laimone, daar zullen ze denk ik niet blij mee zijn in de haven.. Dat is een beetje teveel van het goede ben ik bang.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2007, 13:34:44 »
Een schip als de Liamone is niet alleen te groot maar ook op het Wad niet acceptabel als je de PKB Waddenzee goed leest.

Ze zou veel te veel overlast in het natuurgebied maken.

De Friesland is qua snelheid en grootte wel het maximale ongeveer bij de huidige stand van de

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2007, 16:20:55 »
Ik denk dat er vooralsnog niets wordt vervangen, denk eerder dat er een schip (SNELDIENST) bij komt.................

twintimer112

  • matroos
  • **
  • Berichten: 70
  • Geslacht: Man
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2007, 00:56:48 »
en welke naam zal ze dragen, stuifdijk stortemelk, najade of een nieuwe naam, ik vind midsland meer een naam voor de langzame boot

IALA

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
  • Int. Association of Lighthouse Authorities
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2007, 11:04:17 »
Als er een nieuwe snelschip komt inplaats van de huidige dan zal die waarschijnlijk ook weer de naam Koegelwieck gaan dragen.
Dit om de simpele reden dat mensen niet per sneldienst willen reizen maar per Koegelwieck, zoiets valt volgens mij ook te lezen in de bijbel van Doeksen.
Met vriendelijke groet,

Jeroen



Shot with: Canon EOS 550D
Verenging De Lijn

marten

  • Gast
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #22 Gepost op: 20 januari 2007, 11:36:17 »
Stel voor dat Doeksen 2 nieuwe sneldienstschepen aanschaft. Dan zou ik het leuk vinden als er ook eentje bij is onder de naam Stuifdijk. Schitterende naam!

Groet,
Marten Tigchelaar.

Germen

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 220
  • Geslacht: Man
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2007, 11:56:41 »


                                      Hoi,


              ja  dat zou zeker leuk zijn.
              Beide namen naar een Duingebiedt  vernoemd.
              We wachten maar  af wat er allemaal gaat gebeuren met de Sneldienst?

              Groetjes Germen

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2007, 12:11:43 »
Ik heb wel eens geruchten gehoord over een vrachtdienst erbij omdat die zo goed loopt (of verlengen), nu moet er van jullie ook al een sneldienst bij.
Mensen, waar gaan wij al die schepen laten?
De schepen moeten 's nachts toch wel ergens liggen hoor.
En ik kan nu al niet meer bedenken waar ik ze kwijt zou moeten. Terschelling ligt vol, Harlingen is niet geschikt, zoals u de heer Melles eergister in het nieuws heeft kunnen horen en Vlieland heeft volgens mij ook niet veel ruimte over.
Maar misschien zie ik dit wel verkeerd.....


Groet Bob ;)
« Laatst bewerkt op: 6 oktober 2016, 22:07:20 door Vriend »

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #25 Gepost op: 20 januari 2007, 13:29:45 »
Ah dat lukt wel.. Zo kan je ook nog dubbelaanleggen, dat er nog een schip naast de Midsland word gelegt. Er is ook nog een steiger voor de sneldienst op Vlieland. En anders is er ook wel plaats in een of andere werkhaven o.i.d.

Daar komen ze altijd wel uit.
Maar een vrachtdienst erbij, lijkt mij toch met komst van de EVT niet de eerste stap. Er gaat iets met die sneldienst gebeuren.. Dat denk ik.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.746
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #26 Gepost op: 20 januari 2007, 13:39:55 »
sneldienst op vlieland neerleggen 's nachts lijkt me niet echt handig, kijk maar hoe vaak de sneldienst niet naar Vlieland gaat, als je dan een snelboot op Vlieland neerlegt, en de weersomstandigheden zijn slecht, kan deze ook niet op Terschelling komen, dus dat is geen oplossing..

IALA

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
  • Int. Association of Lighthouse Authorities
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #27 Gepost op: 20 januari 2007, 13:45:26 »
plaats genoeg daar valt altijd wat op te verzinnen...zoals Jon al zij in een werkhaven e.d.  voor eventueel extra vrachtdiesten wou de gemeente al een speciale haven voor aan leggen op terschelling.
En de sneldienst is het eerst aan de beurt zal op (korte/lange) termijn vervangen worden hoe of wat weet ik niet, maar volgens mij had ik dit al eens eerder gezegt.


Met vriendelijke groet,

Jeroen



Shot with: Canon EOS 550D
Verenging De Lijn

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #28 Gepost op: 17 februari 2007, 19:52:22 »
Hoi,

Als de Koegelwieck als eerste vervangen wordt (wat me wel het meest logisch lijkt) dan heb ik alvast iets gevonden wat een aardige 2de hands vervanging kan zijn.

Op de pagina van deze rederij staan een hele hoop HSC's  en 1 van de Flying cat's lijkt mij een goede vervanger, ze moeten nog wel even geschilderd worden, want de kleur is niet je van het......

Flying Cat's

Groet Bob 8)

Germen

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 220
  • Geslacht: Man
Re: Scheepsontwerp en vlootontwikkeling
« Reactie #29 Gepost op: 17 februari 2007, 20:36:48 »


                                                          Hoi  Bob,


                         Of dit soort type Catamaran TurboCat60.
                         Heeft wel iets van de huidige Koegelwieck.
                         Maar het kan passagiers en Auto`s vervoeren.
                         Maar ik denk. als Rederij Doeksen een nieuwe Catamaran laat bouwen.
                         Dat het naar eigen ontwerp is.

                         Groetjes Germen