Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Scheepsontwerp en vlootontwikkeling

<< < (3/18) > >>

Jon:
De Koegelwieck te verlegen is veelste duur, omdat dan meteen de hele accomedatie verlengd moet worden.. Bij de Midsland zou het eventueel nog kunnen, dan verlengen ze het achterschip.

Maar ik denk dat Doeksen gaat voor nieuwbouw. Want de Midsland is 1974, en een schip is nou eenmaal een keertje OP.
Ik vind alleen de Friesland niet echt passen als een reserveschip. Daar is ze te groot voor naar mijn mening. Maar dat is echt puur gevoel van mijn kant

twintimer112:
idd friesland als reserveboot is wel wat groot (mooi gerijmd)

toekomst zal t leren

borie:
Daar komt nog bij dat de Friesland van zijn lang zal ze leven niet op Vlieland kan komen, wat toch handig is als reserveboot....

PiebeJanMan:
ik denk dat op korte termijn de koegelwieck vervangen gaat worden, door bij voorkeur een goed tweedehands schip of anders een nieuw schip. Bovendien zal de Midsland toch op den duur vervangen worden door een schip zoals de vlieland alleen dan met dubbelle autodekken zoals op de Friesland en een capaciteit van 1300-1500 passagiers.

twintimer112:
zoals jon al zei met onderstaande link

http://www.faktaomfartyg.se/ngv_liamone_2000_b_1.htm

dat is een goede optie, en juiste kleur, nu de zeehond dr nog op, kan misschien iemand wel doen met zo'n programma wat ze ook deden met huidige boten met  oude kleurensamenstelling

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie