Dank voor het prachtige filmpje! Ik heb op 19 April 2020 ( de Belangrijkste feestdatum in ons leven , toen 14 jaar , dat ik mijn vrouw leerde kennen was op 19 April 2006 ) [ gelukkig was de reis nog zonder muilkorf en afstand houden was praktisch niet mogelijk ] dus vorig jaar in de 1e lockdown , de Machinekamer mogen bezoeken. M'n vrouw en ik waren op de heenweg naar Vlieland nog in de stuurhut . Ik had die dag uiteraard m'n opvallende Midsland t - shirt aan. Op Vlieland heerlijk op een bankje gezeten. Toen we weer t autodek op waren werd ik meteen uitgenodigd om mee naar beneden te gaan en kreeg meteen gehoorbeschermers op. Ik mocht er verblijven tot vlak na vertrek van Vlieland weer richting Harlingen. Dit was onze afscheidstocht op de Midsland. In september heb ik nog 1 keer teruggevaren van Terschelling - Harlingen , maar toen was alles al anders door de spatschermen boven alle banken in t salondek en andere rare maatregelen.
De Midsland was voor ons een soort tweede thuis. Het belangrijkste en allerprachtigste schip van Doeksen. In de jaren '80 was dat natuurlijk de Schellingerland , het kortere evenbeeld. Daar heb ik vanaf 1983 meegevaren toen ik 1 jaar was. En de Noord Nederland [ Bereboot ] was zeker ook een favoriete boot in de jaren 80. Telkens op de Midsland kreeg ik ook weer dat oude gevoel van de Schellingerland. Ook als we de Midsland zagen varen vanaf de haven was t net of de oude Schellingerland voer. En telkens als we in Harliingen met de fiets t autodek betraden was t thuiskomen en helemaal als we naar beneden gingen om een goede plaats links in het salondek aan t raam , vlakbij t lopend buffet. Heerlijk hoe de golven tegen de ramen konden spatten. Van de Mak motor en scheepstoeter hebben we gelukkig goede opnamen en volgens mij ook t geklepper op de schoorstenen.
Over de Westfalen , die lijkt sprekend op de Midsland maar heeft dezelfde balkon zijdekken als de oude Schellingerland.