Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Midsland

<< < (145/172) > >>

Bootjesfan:

--- Citaat van: Humtidumty op  5 augustus 2021, 21:03:32 ---Is het zo eenvoudig als het verlengen van de bladen zoals te zien in https://i.imgur.com/J3BDrWk.jpg?

--- Einde van citaat ---
Bij de Schellingerland hadden ze een soort wingtips die extra uitsloegen gemonteerd aan elk roer. Net zoiets als hoogteroeren bij een vliegtuig.

KoegelWiek:
Inmiddels is het buitendek (bijna) helemaal overdekt. Ben toch wel heel erg benieuwd naar het totaalplaatje binnenkort.

Bootjesfan:

--- Citaat van: KoegelWiek op  6 augustus 2021, 19:57:39 ---Inmiddels is het buitendek (bijna) helemaal overdekt. Ben toch wel heel erg benieuwd naar het totaalplaatje binnenkort.

--- Einde van citaat ---
Anders ik wel, wordt wel top zwaar bovenop, hoe gaan ze dat compenseren?

MartijndLange:
Ik kom net uit die contreien. Mijn hart zou toch wel sneller gaan kloppen als ik de Midsland daar in de toekomst nog eens mag zien varen! Al is het na deze botoxbehandeling, alleen het geluid al! Ik ben dus ook benieuwd waar ze straks gaat varen. Rekening houden met de volgende Griekenland reis!

Ze krijgt wel een designkont zie ik op Instagram:

PiebeJanMan:

--- Citaat van: Bootjesfan op  5 augustus 2021, 14:59:55 ---Omdat de roeren het verlengde schip te weinig draai gaven. Bij de Schellingerland hadden ze nog extra vleugels er aangelast om te kunnen manoeuvreren. Op de lijn waar de Midsland bij AG Ems voer, hoefde ze niet zulke draaien te maken als tussen H en T. Ik heb de kapitein, ik noem zijn naam niet, heel hard horen vloeken bij aanmeren in de haven van West en ook op de kopschroef, die hij slagroomklopper noemde. Op de Schellingerland hadden ze de electrische kopschroef vervangen voor een dieselmotor.

--- Einde van citaat ---

In Emden moeten de schepen van AG Ems ook een flinke draai maken in de havenkom. Ook bij vertrek vanaf Borkum moeten ze draaien, maar daar is veel ruimte.

De Schellingerland had inderdaad een flap roer (ook wel bekend onder merknaam Becker rudder), zoals te zien in deze foto.

--- Citaat van: KoegelWiek op  6 augustus 2021, 19:57:39 ---Inmiddels is het buitendek (bijna) helemaal overdekt. Ben toch wel heel erg benieuwd naar het totaalplaatje binnenkort.

--- Einde van citaat ---
Stabiliteit zal wel voldoende zijn, de Baldur kreeg ook een grote tank op het bovendek om de stabiliteit juist te verminderen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie