Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Midsland
Niels:
Maar dan heb ik een vraag er staat in het stukje dat ze op de werf lag om de roeren te verlengen hz was dat
Bootjesfan:
Omdat de roeren het verlengde schip te weinig draai gaven. Bij de Schellingerland hadden ze nog extra vleugels er aangelast om te kunnen manoeuvreren. Op de lijn waar de Midsland bij AG Ems voer, hoefde ze niet zulke draaien te maken als tussen H en T. Ik heb de kapitein, ik noem zijn naam niet, heel hard horen vloeken bij aanmeren in de haven van West en ook op de kopschroef, die hij slagroomklopper noemde. Op de Schellingerland hadden ze de electrische kopschroef vervangen voor een dieselmotor.
Humtidumty:
Is het zo eenvoudig als het verlengen van de bladen zoals te zien in https://i.imgur.com/J3BDrWk.jpg?
Niels:
Maar dat ze de boegschroef van de midsland ni hebben vervangen voor dieselmotor.
Bootjesfan:
--- Citaat van: Niels op 5 augustus 2021, 21:12:05 ---Maar dat ze de boegschroef van de midsland ni hebben vervangen voor dieselmotor.
--- Einde van citaat ---
alleen die van de Schellingerland/Vlieland/ Baldur/ Interilhas naar mijn weten. In de Midsland staat een electrisch dingetje
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie