Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Midsland

<< < (124/172) > >>

Hunter:

--- Citaat van: borie op 13 februari 2021, 07:49:48 ---Staat al te koop hoor!

https://commercial.apolloduck.com/boat/commercial-vessels-ferry-ropax-ferries-for-sale/656563

--- Einde van citaat ---

Ik kan niet eens foto’s zien van t schip en men zou wel haast hebben met verkoop wachten geduldig af. Denk dat ze straks eind van de maand net al de Spathoek naar Lauwersoog verdaagd ivm met de ligplek in Harlingen bij de werf. Daar zou ze denk ik straks wel weg moeten.

borie:

--- Citaat van: asjemenou_loeki_midsland op 13 februari 2021, 14:57:11 ---Als ze verstandig zijn houden ze de Midsland nog even 2 jaar aan als 2e reserveschip. Bleek nu weer nodig te zijn ivbm de niet beschikbare Friesland. Gisteren genoten van de webcam beelden met de Midsland nog 1 keer op Terschelling. Laatste tijd heeft Doeksen veel tegenslagen gehad. Als dat zo door blijft gaan zal t ze heel zwaar vallen als er geen Midsland beschikbaar is.

--- Einde van citaat ---

Zo’n schip er ff bijhouden is ook niet gratis. Tht datum verstreken.. zal wel een blote voetenland worden of treffers... Zowel de Vlieland als Friesland hebben zich ruimschoots bewezen, en dat beide Willems op hetzelfde moment stilvallen? Lijkt me ook sterk.

Hunter:

--- Citaat van: borie op 13 februari 2021, 21:44:39 ---
--- Citaat van: asjemenou_loeki_midsland op 13 februari 2021, 14:57:11 ---Als ze verstandig zijn houden ze de Midsland nog even 2 jaar aan als 2e reserveschip. Bleek nu weer nodig te zijn ivbm de niet beschikbare Friesland. Gisteren genoten van de webcam beelden met de Midsland nog 1 keer op Terschelling. Laatste tijd heeft Doeksen veel tegenslagen gehad. Als dat zo door blijft gaan zal t ze heel zwaar vallen als er geen Midsland beschikbaar is.

--- Einde van citaat ---

Zo’n schip er ff bijhouden is ook niet gratis. Tht datum verstreken.. zal wel een blote voetenland worden of treffers... Zowel de Vlieland als Friesland hebben zich ruimschoots bewezen, en dat beide Willems op hetzelfde moment stilvallen? Lijkt me ook sterk.

--- Einde van citaat ---

De Midsland is al af helemaal afbetaald wat t schip nu vaart is pure winst voor de Rederij (om maar even in geld te gaan spreken)

En in de advertentie van de verkoop staan ook wel dingen om even goed bij na te denken zoals “well maintaint” and perserved. Doeksen wil de snel vanaf zou mooi zijn als t lukt. Maar staat op een turks griekse verkoopsite kan zo zijn dat t de scrabbak in belanden. Tijd zal t leren en we zien wel waar t schip beland. Een ding is zeker als de Friesland klaar is bij de werf is Midsland uit dienst.

HansG:

--- Citaat van: L.Noorman op 13 februari 2021, 15:38:15 ---
--- Citaat van: HansG op 13 februari 2021, 14:13:52 ---Het zou me niet verbazen als ze op de sloop eindigt, zoals de Molengat van de TESO.

--- Einde van citaat ---

De Schulpengat bedoel je denk ik. Die is direct gesloopt. De Molengat werd omgebouwd (of verminkt...) tot een duikvoertuig dacht ik. Volgens mij inmiddels ook op een sloopstrand beland

--- Einde van citaat ---
Je hebt gelijk, het was de Schulpengat. De Molengat is verminkt tot Halani 1.

Humtidumty:
Misschien heeft men wel belangstelling om de Midsland bij de schellingerland samen te gebruiken.
Dat is toch mooier dan een enkele reis sloopstrand in Turkije of India.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie