Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Midsland
natureboy:
Mijn idee is dat een conventioneel enkelrompschip veel voorspelbaarder slingert dan een (snelle) catamaran, en juist deze onvoorspelbaarheid kon er best eens voor zorgen dat je sneller ziek wordt.
In reactie op Sievert: Ik ken beide vaarwaters, zowel het Stortemelk als de wateren rond Helgoland, en als je het mij vraagt, waar zit je liever met een Noord Westerstorm, uiteraard liefst thuis, maar in het Stortemelk kan het ook akelig tekeer gaan, zeker met een storm uit die windrichting. en ....je zit aan lager wal.
Pieter
sievert:
Dag boys,
het ging erom dat de AGEMS de Westfalen aan de kade liet bij windkracht 6.Daarom vertelde ik hoe het kon spoken boven de Oost Friese waddeneilanden toen ik met de CAT vanuit de Eemshaven voer.Dat stuk water is even iets anders dan Stortemelk of het stukje Noordzee.
Uiteraad kan het daar ook heftig tekeer gaan.Heb het meegemaakt met de Vlieland ex Midsland(de eerste die van AGEMS werd overgenomen)en later met de OV (ex Schellingerland).
Ik weet niet of ik met een storm het liefst thuis zit.
Ik kan me alleen wel voorstellen dat de ex.Westfalen aan de kant blijft met meer dan 6.
Wat vind je trouwens van de nieuwste aanwinst van Wagenborg.(hoort hier eigenlijk niet thuis maar tis wel een ex doeksen)
Mark:
De Westfalen voer destijds ook op de Eemshaven als het stormde. Heb haar regelmatig met harde wind de Eemshaven zien binnenkomen.
Een reden dat de Helgoland niet meer vaart bij 6 bf zal ik eerder zoeken in het feit dat passagiers op Helgoland met een sloep naar de wal moeten varen. Misschien kan Cai hier meer over vertellen?
sievert:
He Mark,
Dat laatste zou inderdaad ook wel eens de reden kunnen zijn.
Kunnen we agems geen mailtje sturen (Mooie foto trouwens in het dvhn van de ameland ferry..complimenten
Humtidumty:
De passagiers moeten niet met sloepen worden overgezet. Men doet dit uit financieel oogpunt.
Wanneer men in de winter naar Helgoland gaat wordt het schip gewoon aan de kade gelegd.
Men moet volgens mij apart betalen voor de overzet.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie