Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Midsland
The Lighthouse:
Hey Bob,
wat ik me nog kan herinneren van de 'OOST-VLIELAND', volgens mij hebben ze heel wat Duitse dingen weg gehaald tijdens de ombouw van 'SCHELLINGERLAND' naar 'OOST-VLIELAND'. Maar waarschijnlijk dat er in de machinekamer nog wel Duitse opschriften waren.
Leen:
Hoe staat het eigenlijk met met de zeewaardigheid van de Midsland?
De AG Ems die de Westfalen, het zusterschip van de Midsland
The Lighthouse:
Hallo Leen,
ik was afgelopen zondag aan het werk op de 'MIDSLAND', en toen wij in het zeegat kwamen, tussen Vlieland en Terschelling, kwam ik er achter dat de 'MIDSLAND' behoorlijk zeewaardig is. Ok, hij schommelt wat maar voor de rest, krijgt ie een dikke 10 van mij.
Vriendelijke groet,
Arn Hagen
natureboy:
Als de Midsland niet zeewaardig zou zijn voor het traject waarop ze wordt ingezet, denk ik -of liever weet ik wel zeker - dat de SI (scheepsvaartinsspectie) dat al een hele tijd geleden had geconstateerd, en zoja, had diezelfde SI het schip allang voor de kant gehouden, heb in het verleden wel met deze instantie te maken gehad, en geloof me, de SI is een instelling waar je rekening mee kan houden, overigens terecht, ze zijn er voor de veiligheid van bemanning en passagiers.
Pieter
Twan:
Volgens mij betreft dit de boegschroef. Vorig jaar hoorde ik dit van iemand van het kadepersoneel op vlieland(namen onthouden is ook een kunst..), die zei dat de boegschroef op de midsland teveel lucht schept waardoor ze (in ieder geval op vlieland) erg moeilijk aan te meren is. Verder lijkt het me sterk dat ze minder zeewaardiger is dan de oost-vlieland, die toch op eigen kracht naar ijsland is gevaren.
groeten,
Twan
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie