Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Midsland
Vriend:
Deze foto van de Midsland kwam ik nog tegen, werkloos aan de kade op 28 februari 2009. Mijn eerste reis naar Terschelling was met dit schip. Wat ik bijzonder vind aan de Midsland is dat je lekker laag bij het water zit. Bij de Friesland en de Vlieland zit je heel hoog en ervaar je het varen daardoor veel minder vind ik. En dan natuurlijk het gemoedelijke geluid van de twee motoren. Echt een gezellig schip met karakter. Ik hoop nog eens met de Midsland mee te varen voor ze buiten dienst gesteld wordt......
asjemenou_loeki_midsland:
@ Vriend. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb gisterenochtend weer op de Midsland gevaren. Elke keer blijft geweldig. Ik zat ook veel beneden in t restaurant omdat t buiten te heet was. Ik geniet er zo van dat je er laag bij t water zit. En dat klopt. Op de Friesland zit je in een veels te hoog ''flatgebouw'' en voel je nauwelijks dat je vaart. En ik ben dol op lieve motoren van de Midsland. De Midsland is en blijft voor altijd de beste , mooiste en gezelligste schip met veel charme. Nou dan moet je vooral deze zomer een paar keer naar Terschelling gaan. En ik vrees dat volgend jaar de allerlaatste zomer is. In augustus vaar ik samen met mijn prinses heen en weer op onze Midsland.
Vriend:
@asjemenou_loekie_midsland
Afscheid nemen is vaak moeilijk en ik zal het ook niet leuk vinden als de Midsland verdwijnt uit de vloot van Doeksen. Bedenk echter dat het schip al 35 jaar oud is en het bedrijfstechnisch op een gegeven moment letterlijk en figuurlijk een schip van bijleggen wordt. Doeksen is nu eenmaal geen museumveerdienst. Een nieuw schip betekent minder kosten voor onderhoud, brandstof en ik kan me voorstellen dat de rederij een nieuw schip over meerdere jaren kan afschrijven op de balans.
Als je straks nog wilt genieten van een salon vlak boven de waterlijn en het geluid van MAK diesels, dan moet je naar Schiermonnikoog met het MS Monnik of het MS Rottum van rederij Wagenborg. Deze schepen hebben qua karakter en beleving van het varen wel iets weg van de Midsland. Oeps, stuur ik nu een Doeksenfan naar Wagenborg :D
Vriend:
De Friesland heeft inderdaad ook MAK's. Die klinken helaas een stuk meer gedempt dan die van de Midsland. Zal ongetwijfeld met comfort voor de passagiers te maken hebben. Niet iedereen zal het geluid waarderen als het nadrukkelijk aanwezig is.
Wim Vink:
Een foto van de Midsland op een bijna spiegelgladede zee op 16 augustus 2008.
Het schip is net de Slenk uitgedraaid en vaart via het Schuitengat naar Terschelling.
Op de achtergrond is een deel van van het eiland Vlieland zichtbaar.
Foto: © Wim Vink
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie