Nee Willem, de eerlijkheid gebiedt me te zeggen, dat ik nog niet aan boord ben geweest van de Dokter Wagemaker, en als ik jouw opsomming van droefheden lees, heb ik ook niks gemist. maar het uiterlijk van het ding maakt me al niet vrolijk, hahaha, een groen stuurboordschoorsteentje en een rood bakboordschoorsteentje, net of dat een walslurp ook maar iets zal zeggen. Technisch zal het allemaal best wel voor elkaar zijn, hydrodynamisch ook wel, maar dit is wat ik ook verwacht bij de opvolger van de Midsland. We hebben het al gezien bij de Vlieland, een prestigieuze prijs voor het "innovatieve" interieur, och het zal wel, maar die is vast niet uitgereikt door een zeevarende, maar meer door types die de wollige begrippen "emotie, individualiteit, beleving", etc. hoog in het vaandel hebben. Intussen moesten er allerhande kunstgrepen uitgevoerd worden omdat het schip achter te veel diepgang had, de plaatsing van de uitlaten lijkt me ook niet ideaal, en het is te hopen dat rederij Doeksen van deze fouten heeft geleerd.
Een vervanger voor de Midsland komt er wel een keer, of het nu over een jaar, of drie jaar is, het uiterlijk zal wel even wennen zijn, maar het is te hopen, dat de hele "groene" bevlieging word vergeten, (als je zo milieubewust bent zou je ook geen brandstofslurpende snelboten in de vaart willen hebben) en dat de nieuweling de zelfde betrouwbaarheid zal hebben als de huidige schepen. Misschien ook een moment om eens iets aan de huisstijl te doen? Hebben de "designers" toch nog een klusje'
Pieter