Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)

<< < (20/72) > >>

PiebeJanMan:

--- Citaat van: dageraad op 25 september 2009, 18:08:26 ---Een vervanger voor de Midsland komt er wel een keer, of het nu over een jaar, of drie jaar is, het uiterlijk zal wel even wennen zijn, maar het is te hopen, dat de hele "groene" bevlieging word vergeten, (als je zo milieubewust bent zou je ook geen brandstofslurpende snelboten in de vaart willen hebben) en dat de nieuweling de zelfde betrouwbaarheid zal hebben als de huidige schepen. Misschien ook een moment om eens iets aan de huisstijl te doen? Hebben de "designers" toch nog een klusje'

--- Einde van citaat ---

Daar zat ik nou ook al een tijd over na te denken, de huisstijl wat 'oppimpen'. Dus het voglende met de Vlieland gedaan:

willem boot:
Pieter, gisterenavond gezellig op de aandeelhoudersvergadering van TESO geweest. Vorig jaar heb ik daar zelf aangegeven, dat de rode en groene schoorstenen mij sterk herinneren aan gematteerde bolknakken van het merk Hofnar en dat het "groene' karakter zo dus niet erg wordt gesteund. Gisterenavond kwam een andere aandeelhouder uit de maritieme hoek weer met hetzelfde verhaal en die eindigde met "meestal komt een reder uit de maritieme hoek, tegenwoordig zijn het managers". Applaus, maar er gebeurt natuurlijk niks mee.
De "huisstijl" van de rederij is ontworpen door "Studio Eke van Mansveldt" van TS, de interieurs van Wagemaker, Vlieland en wat dies meer zij door binnenhuisarchitecten en dat schijnt nu mode te zijn. Ik heb altijd geleerd dat je met een kleurenschema het beste de natuurlijke lijnen van een schip kunt volgen, maar die artiesten hebben daar kennelijk nooit van gehoord. Meestal is dat qua verfwerk ook nog wat goedkoper. kennelijk zijn de reders tegenwoordig van mening dat je pas meetelt als je een hoog "Pirates of The Carribean"-gehalte voert, waarbij ze vergeten dat dat zo ongeveer een slapstick is.
Eigenaardig genoeg is die opvatting -net als de concessiewet, zou dat samenhangen?- een typisch Nederlands idee, want op de Duitse Wadden gebeurt dergelijke Grachtengordelonzin namelijk standaard niet.
Als het maar glimt, kennelijk worden de "klanten" beschouwd als een zootje debiele eksters die je in alles zoveel mogelijk klatergoud moet meegeven. (Waar is mijn gifgroene smiley gebleven? Die past hier nou zo mooi bij.........)

Bob Koetsier:
Misschien is zo'n leuk design als bij de Norwegian Cruise Line wel iets voor Doeksen...  ::)

willem boot:

--- Citaat van: Boboko op 26 september 2009, 18:34:04 ---Misschien is zo'n leuk design als bij de Norwegian Cruise Line wel iets voor Doeksen...  ::)

[
--- Einde van citaat ---

Zeker ook al overgenomen door Carnival Cruises????? ;D

willem boot:
Redmer, kan je dat ook eens proberen met het volgen van de natuurlijke lijnen? Huiler en diagonalen weg, in elk geval. Uitgaan van benadrukken snelheid. Zou je dat lukken?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie