Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)
natureboy:
Juist ja, en als dat inderdaad zo is dan begrijp ik dat dus niet helemaal, dat je een dure voortstuwingsinstallatie inbouwt, die veel minder efficient is als een gewone dieselinstallatie, en die verliezen vervolgens weer compenseert door nog eens een dure wind en zonne energie voorzieningen. We hebben het hier over een veerboot, en toch niet over een varend laboratorium, of redeneer ik nu als een man uit de praktijk? Op die manier gaat "groen" ook nog eens een keer veel geld kosten
Pieter
asjemenou_loeki_midsland:
--- Citaat van: OLAU-fan op 21 september 2009, 20:32:14 ---
Het moderniseren van de MIDSLAND levert 's Neerlands economie werk op. Dan gaat het geld naar de economie waar de reder ook zijn inkomsten van ontvangt. Dit heeft meer maatschappelijke draagkracht dan wederom een Aziatisch schip te laten overvaren. Wat mij betreft blijven we de Duitse MIDSLAND nog vele jaren zien op het Wad.
Groet,
Robert
--- Einde van citaat ---
Wat mij betreft blijft de Midsland ook nog jarenlang meevaren. Een opknapbeurt is geen gek idee. Als ze maar niet grondig gaan verbouwen zoals ze de treinen momenteel helemaal verbouwen , zoals de koplopers . De Midsland is erg betrouwbaar , veilig en sterk en zo prachtig en de Midsland past zo op Terschelling. En t geeft nog echt leven . al die moderne schepen zijn zo saai en geven geen prettig gevoel meer. T leven op zee is dan verdwenen . En modern materi?el gaat ook veel sneller stuk. Vroeger werd alles veel degelijker gebouwd. Mijn boodschap aan Doeksen , laat de Midsland alsjeblieft blijven inclusief opknapbeurt.
asjemenou_loeki_midsland:
En nog iets , t groene idee lijkt mooi maar zeker niet als er meer auto's naar Terschelling komen. Ik vind dat t juist vermindert moet worden. En het is al helemaal hypocriet , zeker met wat ze van plan zijn in Harlingen met de Afvaloven. Dan heeft een ''groen'' schip totaal geen zin. Aan de andere kant wordt de lucht enorm vervuilt door de afvaloven als die toch doorgaat.
IALA:
Loeki waar baseer jij dit allemaal op?
--- Citaat van: asjemenou_loeki_midsland op 24 september 2009, 16:42:07 ---T leven op zee is dan verdwenen .
--- Einde van citaat ---
Vraag eens aan bijvoorbeeld Pieter (dageraad) wat leven op zee is.
natureboy:
Deze discussie is geloof al eerder gevoerd , maar nog ??n keer, de Midsland is aan het laatste deel van zijn loopbaan bezig, geloof me -ik reis zelf heel graag met het schip- maar het houdt gewoon een keer op. Een forse overhaalbeurt zit er niet echt meer in, je zult het bestaan van het schip best nog een paar jaar kunnen rekken, maar met 35 jaar is het een oud schip en uit technisch oogpunt moet je gewoon vervangen, niet dat ik blij ben met een product als de Vlieland, met zijn tuttige interieurtjes, maar de passagier (of heet dat tegenwoordig "onze gasten") willen het zo.
Leven op zee zal er altijd blijven, Daar weet IALA ook alles van, het is eigenlijk net als met de ontwikkeling van de schepen, het is niet zo dat het vroeger beter was, het was gewoon anders, ook de zeevarende, maar als ik met iemand spreek die naar zee wil, altijd gaan, het is een prachtvak.
blij dat ik hier op Terschelling nog veel zeevarenden tref, oud en jong, en ze hebben allemaal hun verhaal. en het zijn mensen die begrijpen waar je het over hebt als je over het varen praat.
Pieter
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie