Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)
twintimer112:
Ik voer dr zondag nog langs, lag ze in de haven, maar een verfbeurt mag wel weer in ieder geval
Leen:
Ik denk niet dat ook maar iemand zich er ook maar van bewust is waar wordt geinvesteerd.
Vast staat dat het nieuwe schip niet uit de Filipijnen zal komen want deze werf is failliet.
Ik sluit me aan bij de visie van Willem, de nieuwbouw laten afhangen van de concessie is wel erg zwak, hij zou nu juist moeten komen.
Opvallend is ook dat Haantjes daar niet direct op inspringt.
Hij zou kunnen zeggen dan bouw ik wel het grote nieuwbouwschip en ik doe dat voor Vlieland ook
Maar verder als de 2e hands WB van 1994 is het nog niet gekomen.
Nu hebben ze een tijdje de Stortemelk uit de oude doos gehaald, te gek voor woorden waar klanten naar Terschelling mee opgezadeld worden.
kost 16 euro retour, voor een dergelijk oud schip nog veel.
De Naam Olau Fan doet me in dit verband aan deze rederij denken, zij gingen de concurentie aan met de Hoek Harwich route met nieuwbouw in superlatieven in 1981/82 en 1989/90.
Dan heb je pas echt een alternatief en dat werkte ook in zeker in het begin.
De Harwich lijn werd van de kaart gespeeld tot dat Stena ingreep
Ook nu doet Stena weer grote investeringen, naar Hull is supermodern en naar Texel is de Dr Wagemaker eveneens recent maar naar Terschelling blijft het oud oud en nog eens oud.
De Friesland van 21 jaar is daar de meest recente. Je zou er moedeloos van worden
Dus Doeksen of anders Haantjes ga voor grootschalige investeringen of laat het anders aan anderen over.
Leen
willem boot:
Leen & Richard, de vergelijking in tarieven en diensten met Engeland gaat niet op. Toen Olau begon op Engeland te varen waren dat gecharterde oude schepen, meen ik mij te herinneren en de zaak is pas later op een hoog niveau gekomen. Dat was een periode van vrije concurrentie, waarin voldoende andere verbindingen bestonden die ook op zich zinvol waren. Functioneerde overigens prima. Dat je naar Engeland goedkoper kan overvaren dan naar TS is vanzelfsprekend volstrekt afhankelijk van wat je maximaal aan materieel kan inzetten gegeven vaarwater, vervoersvolumen en belastingen. Ik zie nog steeds, dat de Waddenrederijen die aspecten in hun commerci?le communicatie niet duidelijk naar buiten melden.
EVT gaat gewoon door, die is het erom te doen "zittende" rederij te zijn en dan straks te procederen. Ik vrees dat we er nog niet zijn.
willem boot:
--- Citaat van: Leen op 21 september 2009, 23:21:13 ---
Ik denk niet dat ook maar iemand zich er ook maar van bewust is waar wordt geinvesteerd.
Vast staat dat het nieuwe schip niet uit de Filipijnen zal komen want deze werf is failliet.
Leen
--- Einde van citaat ---
Leen, er zijn genoieg andere werven daar die ook aluminium aan elkaar kunnen plakken. Alleen kunnen wij dat niet meer tegen fatsoenlijke kosten. Wie is nou het "ontwikkelingsland"?
Leen:
Beste Willem
Leen & Richard, de vergelijking in tarieven en diensten met Engeland gaat niet op. Toen Olau begon op Engeland te varen waren dat gecharterde oude schepen, meen ik mij te herinneren en de zaak is pas later op een hoog niveau gekomen. Dat was een periode van vrije concurrentie, waarin voldoende andere verbindingen bestonden die ook op zich zinvol waren. Functioneerde overigens prima. Dat je naar Engeland goedkoper kan overvaren dan naar TS is vanzelfsprekend volstrekt afhankelijk van wat je maximaal aan materieel kan inzetten gegeven vaarwater, vervoersvolumen en belastingen. Ik zie nog steeds, dat de Waddenrederijen die aspecten in hun commerci?le communicatie niet duidelijk naar buiten melden.
EVT gaat gewoon door, die is het erom te doen "zittende" rederij te zijn en dan straks te procederen. Ik vrees dat we er nog niet zijn.
Willem ik bedoel met het bovenstaande Als EVT de dienst wil overnemen doe dat dan ook en dan met goed en modern materiaal, niet met een Stortemelk, dat lijkt toch nergens op
Doeksen zou juist wel moeten investeren zodat ze kunnen zeggen zie je wel wij hebben het beste materiaal.
Je kan het met de concessie regeling eens zijn of niet, feit blijft dat hij op veel veerdiensten naar eilanden in Europa word toegepast.
Stel dat hij er komt, en EVT dingt mee, dan zal een overheid toch kiezen voor die rederij met de beste diensregeling, het beste materiaal, de meste waarborgen, de beste prijs/kwaliteitsverhouding, zo is het op die diensten elders gegaan
Als haantjes het wil worden dan zal hij toch met heel wat scehepen moeten komen of anders alles van Doeksen over moeten nemen.
Heeft EVT daar geld voor, de bank wordt dan wel erg belangrijk.
Dus ik blijf zeggen Doeksen investeer juist wel in het nieuwe schip, het wordt dan wel erg moeilijk om voor een ander te kiezen
Met een geoptimaliseerde supermoderne sneldienst moet je dan toch een prachtig uitgangspunt hebben
Willem nog even een vraag: komt de concessiewet er niet, wat betekent dat dan voor Texel, ruimte ook daar voor concurrentie, er was in het verleden al eens belangstelling
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie