Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)

<< < (13/72) > >>

OLAU-fan:
Vandaag een artikel over eventuele vervanging of opknapbeurt van de MIDSLAND. Het is ook een impliciete lobby en poging tot uitoefenen van druk tot een snelle politieke beslissing over de concessiewet. Ook de optie tot het opknappen van de huidige MIDSLAND i.p.v. nieuwbouw wordt door de heer Melles genoemd.

De link naar het artikel, inclusief geluidsfragment:  http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_62458.aspx

De tekst yn it Frysk:

Plannen fearboat stean faai

 17-09-2009 | 21:58
 
Plannen foar in duorsume fearboat fan sa'n 19 miljoen euro komme faai te stean, as der gjin d?dlikheid komt oer in ferfierskonsesje foar rederij Doeksen. De nije fearboat moat De Midsland ferfange dy't no tusken Harns en Skylge fart.

Doeksen makket tagelyk plannen om de Midsland op te knappen. Want grutte ynfestearrings ha gjin doel salang't net d?dlik is oft Doeksen it allinnichrjocht krijt op de feartsjinsten nei Flyl?n en Skylge.

willem boot:

--- Citaat van: OLAU-fan op 17 september 2009, 22:49:25 ---Vandaag een artikel over eventuele vervanging of opknapbeurt van de MIDSLAND. Het is ook een impliciete lobby en poging tot uitoefenen van druk tot een snelle politieke beslissing over de concessiewet. Ook de optie tot het opknappen van de huidige MIDSLAND i.p.v. nieuwbouw wordt door de heer Melles genoemd.

 

--- Einde van citaat ---
Iets te kort door de bocht, Richard. De politieke beslissing is al lang genomen, de toezeggingen zijn gedaan. De argumentatie van Paul Melles is zonder meer juist. Hij legt dus de bal waar die hoort: in Den Haag.
Ik ben en blijf een tegenstander van de concessiewet, maar dat doet hier niet terzake. Als beide partijen het erover eens zijn, dan moet men zich gewoon aan z'n woord houden en tegelijk aan de afgesproken termijnen.
Dat heeft dus niets met druk te maken of lobby, maar alles met bedrijfseconomische logica.

Humtidumty:
Zou iemand het friese stukje kunnen vertalen?

Leen:
Dus gebeurt waar ik al bang voor was, dan dus geen nieuw schip en zitten op een Stortemelk van 1964, een meer dan 20 jaar oude Friesland of een nog oudere Midsland van 1974.
Als je veel bagage een auto of een fiets wil meenemen ben je daartoe veroordeeld.

Maar wel drie snelboten, alsof daar iedereen op zit te wachten.
Dat heeft dat gedoe toch allemaal maar weer opgeleverd. 
 
Gelukkig dat Vlieland aan deze onzin is ontsnapt, zij hebben wel een mooi fraai nieuwbouw schip dat snel is en een fraai en modern interieur heeft.
Ruzie lekker door op Terschelling zou ik zeggen dan kom je als eiland vanzelf wel met de oudste vloot te zitten

Leen

PiebeJanMan:
Alsjeblieft:


Plannen veerboot staan op het spel

 17-09-2009 | 21:58
 
Plannen voor een duurzame veerboot van ca. 19 miljoen euro komen op het spel te staan als er  geen duidelijkheid komt over de concessie voor Doeksen. De nieuwe veerboot moet de Midsland vervangen, die tussen Harlingen en Terschelling vaart.

Doeksen maakt tussentijds plannen om de Midsland op te knappen. Grote investeringen hebben namelijk geen zin zolang niet  duidelijk is of Doeksen het alleenrecht krijgt op de veerdienst naar Vlieland en Terschelling.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie