Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)
Bob Koetsier:
--- Citaat van: HansG op 23 augustus 2009, 21:22:16 ---Het ziet er in ieder geval iets beter uit dan de Vlieland, niet zo 'blokkendozerig' aan de voorkant en een open achterdek(?)
--- Einde van citaat ---
Heb het Terschelling Magazine even bekeken, maar op een ander plaatje wat hier weggevallen is is te zien dat de achterkant een zelfde soort panorama salon bevat als de Vlieland, en ook een open achterkant heeft ;)
HansG:
Ben benieuwd, is dat plaatje ook ergens te bewonderen?
groet, Hans.
HansG:
Dank, ik weet nog niet wat ik er van vind.....
OLAU-fan:
M.b.t. vloeibaar aardgas: de eerste schepen met vloeibaar aargas (LNG) zullen reeds in het jaar 2011 gaan leveren aan Nederland. Op de Maasvlakte wordt aan de zeezijde momenteel een LNG-terminal gebouwd alwaar het vloeibaar aardgas uit de tankers onder atmosferische druk wordt opgeslagen bij een temperatuur van minus 160 graden. De terminal is volgens mij (nog) niet ingericht voor een doorverkoop van LNG, maar verdampt het LNG tot aardgas (in gasvorm dus), brengt het op druk en gaat het vervolgens in het Nederlandse hogedrukgasleidingnet van Gasunie injecteren voor verder nationaal of internationaal transport.
De link: http://www.gate.nl/
In het artikel zit tevens een pressie opgesloten richting de politiek om maar snel een beslissing te nemen en naar ons als burger om aan te geven dat de belemmering niet bij rederij Doeksen zou zitten.
Echter volgens de Cruijff-theorie: hoe langer het besluit uitblijft, des te beter kan Doeksen hun voorstellen uitwerken. ;)
PiebeJanMan:
Tot 2011 dus op diesel varen met de dual-fuel motoren....
Het volgende artikel komt uit de Maritiem Nederland nummer 7, van september 2009, pagina 33 t/m 35:
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie