Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)
Bob Koetsier:
--- Citaat van: Humtidumty op 23 augustus 2009, 20:44:37 ---Zo kun je op dit schip als passagier ook naar voren kijken. Da's iets wat de huidige schepen missen. En buiten kunnen staan onder een afdak kan ook aantrekkelijk zijn.
--- Einde van citaat ---
Bij mijn weten kan dat op de Friesland beide...
Ik vind hem haar maar apart. Zie ik nu trouwens goed dat die windmolens bij het schip horen? Heel apart...
@HansG, ja, het ontwerp is op het eerste gezicht zeker beter dan dat van de Vlieland. Ook vind ik het wel mooi dat de uitlaten bovenop zitten, al zou er als ze zich aan alle plannen houden (zo goed als) niks (zichtbaars) uit moeten komen natuurlijk ;)
HansG:
Het ziet er in ieder geval iets beter uit dan de Vlieland, niet zo 'blokkendozerig' aan de voorkant en een open achterdek(?)
Leen:
Het is maar precies wat je mooi vind, een subjectief gegeven.
Zef vind ik de Vlieland een fraai schip zowel van buiten als binnen, het beste qua comfort ook wat Vlieland ooit heeft gehad.
Daarnaast nog snel ook.
De nieuwe hoofdboot naar Terschelling wordt ook heel wat.
Een stuk groter dan de Vlieland want er moeten minstens 120 auto's meekunnen.
Ik hoop ook even snel.
Zal wel wennen worden de Friesland als reserve.
Ze lijkt me wel wat groot voor Vlieland als vervanging van de Vlieland bij dokbeurten.
De oude boten Friesland en Oost-Vlieland zijn klaarblijkelijk populair.
maar als ik terug denk aan hun comfort, overal bagage en meer zitruimte onderin dan boven dan zou ik ze niet graag terug willen zien in de dienst.
En waarom is modern nu altijd lelijk. Ik kan niet wachten tot het nieuwe schip er is.
Leen
HansG:
Over smaak valt niet te twisten, dat is ontegenzeggelijk waar.
Ik dacht eigenlijk dat het nieuwe schip de Midsland als reserve vaartuig zou vervangen?
Of wordt inderdaad de Friesland reserve en wordt het nieuwe schip de hoofdboot?
Kan de Friesland eigenlijk wel op Vlieland komen, ik dacht dat zij daarvoor te diep steekt?
gr. Hans.
PiebeJanMan:
--- Citaat van: HansG op 24 augustus 2009, 20:25:08 ---Over smaak valt niet te twisten, dat is ontegenzeggelijk waar.
Ik dacht eigenlijk dat het nieuwe schip de Midsland als reserve vaartuig zou vervangen?
Of wordt inderdaad de Friesland reserve en wordt het nieuwe schip de hoofdboot?
Kan de Friesland eigenlijk wel op Vlieland komen, ik dacht dat zij daarvoor te diep steekt?
gr. Hans.
--- Einde van citaat ---
Is zeker, heb ik van vele personeelsleden van de Rederij te horen gekregen (Hoofdkapiteins, OR-lid). Staat ook al enkele malen vermeldt op de eerdere pagina's, vanaf hier. Friesland kan ook op Vlieland komen, is meer diepgang dan op sommige plekken in de Slenk en de Vlieland heeft ook een tijd op de aanlegplaats van Terschelling in Harlingen aangelegen, dus zal de Friesland in principe ook op Vlieland moeten kunnen aanleggen (Misschien met een paar hele kleine aanpassingen).
Wat betreft het ontwerp; Het onderwaterschip ziet er geveegder uit dan op de Vlieland, maar de schets ziet er nog erg basic uit, dus daar is nog weinig over te zeggen. Vind de voorkant vanaf autodek-hoogte nog vierkanter uit zien dan op de Vlieland, maar dat kan nog veranderen. Ik mis trouwens een meerdek aan de voorkant van het schip? Wel mooi met een overdekt gedeelte op het zonnedek; handig voor catering (nu altijd een probleem op open zonnedek ivm harde wind) en bij slecht weer! Schroostenen in ieder geval weer naar boven geleid, maar de schoorstenen staan erg ver naar achteren voor een waarschijnlijke diesel-elektrische opwekking? Stuurhuis staat mooi hoog en overzichtelijk boven het schip, denk dat de bemanning daar wel blij van wordt (behalve bij het bewegen op de golven...)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie