Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)

<< < (9/72) > >>

natureboy:
Dat weten jij en ik wel, Redmer, maar ik denk dat de S.I. daar andere ideeen over heeft. Verder is het zo dat een auto met LPG over het algemeen de eigenaar met familie, kennissen etc vervoert, dus niet tegen betaling, en dat ligt bij een rederij even anders.
Het is volgens mij nog steeds zo, dat zelfs de benzine voor de MOB boot nog net mag, maar verder is ook benzine aan boord uit den boze, laat staan gas, dus zo eenvoudig als jij het stelt, zal het niet liggen.

Pieter

Vriend:
Dat je een dieselmotor op allerlei andere soorten olie kan laten lopen wist ik wel. In auto's met een indirect ingespoten dieselmotor (met wervelkamer) kun je gewoon zonnebloemolie gooien. Ik kan me de Duitse ingenieur Elsbett nog herinneren die al in de jaren 80 zonder al te veel aanpassingen dieselmotoren op koolzaadolie liet lopen. Wellicht dat op het gebied van duurzame/plantaardige brandstoffen opties open liggen.

Vriend:
Volgens het artikel varen er in Noorwegen al schepen op LNG en is daar regelgeving ontstaan voor het gebruik hiervan. Ik ben benieuwd of het in Noorwegen ook om passagiersschepen gaat die LNG als brandstof gebruiken. Als dat zo is, dan zou je zeggen dat het in Nederland ook mogelijk moet zijn. Even los van een lange weg voor de aanpassing van wet- en regelgeving.

PiebeJanMan:
Er zijn gewoon duidelijke klassevoorschriften nodig, deze kunnen volgens mij gewoon als regelgeving dienen voor elk land (Lloyds, DNV, enz). Probleem is vaak dat deze regelgeveing van vroeger uit vaak bepaald wordt door ervaring, oftewel aanpassen zodra er dingen misgaan. Momenteel verschuift dat ene beetje dat de ontwerper vrijer wordt gelaten. dwz dat er minder exacte regels zijn waar die zich aan moet houden, maar dat de ontwerper daadwerkelijk zelf sterkteberekeningen en redundancy bepaalt en daarn avoorlegt aan de klasse die dit dan keuren.

Hier een paar linkjes over de Noorse ferries.

http://www.sintef.no/upload/MARINTEK/PDF-filer/Publications/The%20Norwegian%20LNG%20Ferry_PME.pdf

http://www.norsk-gassenter.no/Get_Files.aspx?Id=65

En de zusjes Raunefjord, BERGENSFJORD, MASTRAFJORD, FANAFJORD, STAVANGERFJORD.

http://www.faktaomfartyg.se/raunefjord_2007.htm

Humtidumty:
Tja je kunt een hele boel zeggen over de afbeelding van een mogelijk te gebruiken schip, maar ik zie er toch ook wel mooie plekjes op.
Zo kun je op dit schip als passagier ook naar voren kijken als je buiten staat. Da's iets wat de huidige schepen missen. En buiten kunnen staan onder een afdak kan ook aantrekkelijk zijn.

Voor de technische kijker: De uitlaten zitten bovenop getekend. Dus wellicht dat ze het experiment, gedaan op de Vlieland, als mislukt kan worden beschouwd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie