Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)
L.Noorman:
Doeksen bevestigde het inderdaad op de website. Jammer, dan lijkt het mij dat zowel de Friesland als de Midsland weg gaan?
Twee nieuwe schepen voor Rederij Doeksen
Geplaatst op 30 juni 2015 10:52
Vlootplan (verbouwing + één nieuw schip) gewijzigd
De plannen voor vernieuwing en uitbreiding van de vloot van Rederij Doeksen zijn gewijzigd. Was er eerder nog sprake van een verbouwing van vrachtboot ms. Noord-Nederland tot autoveerboot op LNG en een nieuw te bouwen (grotere) autoveerboot op LNG, recent intern beraad heeft ertoe geleid, dat besloten is twee nieuwe autoveerboten op LNG te laten bouwen. Het ms. Noord-Nederland blijft in haar huidige vorm (vrachtcatamaran) gehandhaafd. De meerprijs van nieuwbouw in verhouding tot de kosten voor verbouwing, speelde hierbij een doorslaggevende rol.
Het initiële plan bestond uit:
•De verbouwing van het ms. Noord-Nederland tot passagiersveerboot op LNG (capaciteit 225 passagiers en 160 lane-meters of ca. 60 personenauto’s);
•De bouw van een nieuwe autocatamaran op LNG (capaciteit 700/900 passagiers en 72 personenauto’s).
De nieuwe vlootinvestering wordt:
•De bouw van een nieuwe autocatamaran op LNG (capaciteit: 200/300 passagiers; ca. 50 – 60 personenauto’s; dubbele vracht lane);
•De bouw van een nieuwe autocatamaran op LNG (capaciteit 700/900 passagiers en 72 personenauto’s).
Het uitbreiden van de vloot van Rederij Doeksen met twee nieuwe schepen, waarbij bovendien het ms. Noord-Nederland behouden blijft in haar huidige rol als vrachtboot, betekent een aanzienlijke kwaliteitsimpuls voor de dienstverlening van Doeksen.
De wijziging van het vlootplan heeft tot gevolg, dat het in de vaart nemen van het eerste schip niet volgens de eerdere planning al in 2016 zal kunnen plaatsvinden. Doeksen vindt het van groot belang op korte termijn te starten met het nieuwe traject en streeft naar een aanbesteding voor beide nieuwe schepen in het vierde kwartaal van 2015.
Humtidumty:
Volgende informatie is te vinden bij de LC.nl:
...
De ombouw van de vrachtcatamaran Noord-Nederland tot passagiersboot is afgeblazen. In plaats daarvan laat Doeksen een tweede autocatamaran bouwen, met een capaciteit van maximaal 300 passagiers en 60 auto's.
Daarnaast handhaaft de reder het plan voor de nieuwe autoveerboot op de lijn Harlingen-Terschelling, met een capaciteit van maximaal 900 passagiers en 72 auto's.
....
Christian:
--- Citaat van: L.Noorman op 30 juni 2015, 12:41:59 ---Doeksen bevestigde het inderdaad op de website. Jammer, dan lijkt het mij dat zowel de Friesland als de Midsland weg gaan?
--- Einde van citaat ---
Het document spreekt van "uitbreiden", FRIESLAND wordt dus niet vervangen; dat heeft Doeksen vanmiddag om 16.10 uur op Facebook bevestigt.
jan kramer:
Alles overziend lijkt het er op dat ook de dagen van de Friesland geteld zijn!
arthur:
Ik hoop dat ms Friesland dan idd afgevoerd wordt; zo'n rechttoe rechtaan model bak achter in de haven van dat knusse laag gebouwde West Terschelling is immers geen gezicht. ms Friesland is nu zéér efficiënt, niet mooi, maar als reserveboot ergens achter in de haven, veels te groot; weg ermee, hoop ik...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie