Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)
Lennardjan:
--- Citaat van: birdydoeksen op 7 augustus 2014, 19:39:21 ---
--- Citaat van: Lennardjan op 7 augustus 2014, 11:24:27 ---Ik heb gehoord dat er 2 schepen komen in 2018 genaamd MS Groenland en MS Groenland 2. Ik zag in het eerste ontwerp ook MS Groenland staan. MS Noord Nederland word eind dit jaar verlengt!
--- Einde van citaat ---
@ Lennardjan. Heb je dit gehoord van iemand binnen Rederij Doeksen? Op de ''MS Midsland pagina'' van Wikipedia wordt ook 2018 genoemd als verwachting.
Geen idee wie dit op Wikipedia geschreven heeft? Misschien toevallig iemand die ook op dit forum actief is? Het is er 25 mei j.l. opgezet.
De link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Midsland_(schip_uit_1974)
--- Einde van citaat ---
Hahahaha, dat heb ik er opgezet... : :-[
Vriend:
--- Citaat van: PiebeJanMan op 6 augustus 2014, 22:51:40 ---Qua ijs: Misschien heeft ervaring met de Noord Nederland en Vlieland geleerd dat aluminium en een catamaran minder een probleem zijn dan eerst gedacht...?
--- Einde van citaat ---
Van de Vlieland weet ik dat de hull (gedeeltelijk) van staal is en dat deze ijsversteviging heeft. Volgens mij de Noord Nederland hetzelfde verhaal. Dat is toch een ander verhaal dan een hull volledig van aluminium?
Ik denk dat de twee nieuwe schepen wel dusdanig worden gebouwd, dat er vrachtwagens mee kunnen. Klinkt leuk de Vlieland als vrachtboot als de NN uitvalt of naar de werf is, maar de vrachtwagencapaciteit is beperkt omdat de buitenste stroken van het autodek een te lage doorrijhoogte hebben. Ook ben je wel even zoet om het rondje Harlingen-Vlieland-Terschelling-Harlingen te maken. Nu weten we dat de Vlieland wel wat reserve heeft qua snelheid (niet meer zoveel als voorheen), maar je bent toch snel dik 5 uren zoet met in- en ontschepen.
birdydoeksen:
@ Lennardjan, haha grappig dat jij dat op Wikipedia gezet hebt! Die mail over 2018 was dus ook van afgelopen mei?
Lennardjan:
--- Citaat van: birdydoeksen op 8 augustus 2014, 13:35:10 ---@ Lennardjan, haha grappig dat jij dat op Wikipedia gezet hebt! Die mail over 2018 was dus ook van afgelopen mei?
--- Einde van citaat ---
@Birdydoeksen Iets eerder, na de overname van Rederij EVT
waddeneiland:
Leuk al die speculaties hier, maar ik heb juist gehoord dat er een kleiner schip wordt gebouwd voor in de winter en als extra boot in de zomer en dat het Ms Friesland in de zomer wordt ingezet als hoofdboot en in de winter als reserveschip. Zolang er nog geen nieuw schip is blijven Ms Midsland en Ms Friesland gewoon varen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie