Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)
Humtidumty:
--- Citaat van: IALA op 7 augustus 2014, 12:13:56 ---
--- Citaat van: Lennardjan op 7 augustus 2014, 11:24:27 ---Ik heb gehoord dat er 2 schepen komen in 2018 genaamd MS Groenland en MS Groenland 2. Ik zag in het eerste ontwerp ook MS Groenland staan. MS Noord Nederland word eind dit jaar verlengt!
--- Einde van citaat ---
Ik denk dat Doeksen wel wat creatiever is met namen dan Groenland en dat 2 keer.
--- Einde van citaat ---
Ik kan me voorstellen dat dit de bouwproject namen zijn die ze voorlopig hanteren. Ik hoop dat ze inderdaad meer creativiteit gebruiken voor de uiteindelijke namen.
Leen:
In land navigion heeft het over 2015/2016 ( Zie bericht van Piebe hierover )dus daarvan uitgaande zal het wel veel eerder zijn dan 2018.
Overigens begin 2014 heeft Doeksen de plannen al bij het Rijk gemeld.
birdydoeksen:
--- Citaat van: Lennardjan op 7 augustus 2014, 11:24:27 ---Ik heb gehoord dat er 2 schepen komen in 2018 genaamd MS Groenland en MS Groenland 2. Ik zag in het eerste ontwerp ook MS Groenland staan. MS Noord Nederland word eind dit jaar verlengt!
--- Einde van citaat ---
@ Lennardjan. Heb je dit gehoord van iemand binnen Rederij Doeksen? Op de ''MS Midsland pagina'' van Wikipedia wordt ook 2018 genoemd als verwachting.
Geen idee wie dit op Wikipedia geschreven heeft? Misschien toevallig iemand die ook op dit forum actief is? Het is er 25 mei j.l. opgezet.
De link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Midsland_(schip_uit_1974)
Lennardjan:
--- Citaat van: birdydoeksen op 7 augustus 2014, 19:39:21 ---
--- Einde van citaat ---
@ Lennardjan. Heb je dit gehoord van iemand binnen Rederij Doeksen? Op de ''MS Midsland pagina'' van Wikipedia wordt ook 2018 genoemd als verwachting.
Geen idee wie dit op Wikipedia geschreven heeft? Misschien toevallig iemand die ook op dit forum actief is? Het is er 25 mei j.l. opgezet.
De link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Midsland_(schip_uit_1974)
--- Einde van citaat ---
--- Einde van citaat ---
Ik denk dat Doeksen wel wat creatiever is met namen dan Groenland en dat 2 keer.
--- Einde van citaat ---
--- Citaat van: Humtidumty op 7 augustus 2014, 12:28:58 ---
--- Einde van citaat ---
--- Einde van citaat ---
Ik kan me voorstellen dat dit de bouwproject namen zijn die ze voorlopig hanteren. Ik hoop dat ze inderdaad meer creativiteit gebruiken voor de uiteindelijke namen.
--- Einde van citaat ---
Een vriend van mij heeft zn vaders Mail gelezen en die was van Paul Melles! Ze spraken oover het nieuw vlootplan en de namen. Er stond:
2018-Ms. Groenland
2018-Ms. Groenland 2
Lennardjan:
--- Citaat van: Jelle Krijthe op 6 augustus 2014, 17:04:13 ---Leen,
De spijker op z`n kop. Zal ongetwijfeld te duur zijn om 3 schepen voor de TS dienst te hebben.
@ PiebeJanMan
Gokje:
Zomer: 2x Sneldienst die naar beide eilanden varen.
2x Veerdienst Terschelling-Harlingen (nieuwe schepen)
1x Vrachtdienst Terschelling-Harlingen
1x Veerdienst Vlieland-Harlingen (MS Vlieland)
Eigenlijk wat er nu ook gebeurd, alleen zullen ze vaker moeten varen i.v.m. verminderde capaciteit.
Winter: Telkens maar 1 schip naar de werf. Stel dat er wat gebeurd, dan hang je namelijk al.
1x Sneldienst naar beide eilanden (de andere ligt in onderhoud op de werf of als reserve).
1x Veerdienst Terschelling-Harlingen (1 nieuw schip)
1x Vrachtdienst Terschelling-Harlingen (Noord Nederland). Wanneer de NN naar de werf is, neemt de Vlieland de vrachtdienst over i.v.m. hoogte v/h autodek en gaat een van de nieuwe schepen de lijndienst overnemen naar Vlieland.
1x Veerdienst Vlieland-Harlingen (MS Vlieland) Wanneer de Vlieland wordt ingezet voor vracht of zelf naar de werf is, neemt een van de nieuwe schepen de Vlieland dienst over en zal de Noord Nederland het vrachtvervoer weer voor haar rekening moeten nemen (beide eilanden).
--- Einde van citaat ---
De NN kan straks ook 150/200 man meenemen. In de winter genoeg voor naar vlieland en misschien ook wel voor Terschelling. Maar ook in de zomer extra handig, hoge auto's met de NN mee!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie