Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)
Leen:
Een autodek waar geen vrachtwagens mee kunnen en met een hoogte van 3.25 dus geen beweegbaar tussendek voor 2 lagen personen auto's mogelijk klinkt niet logisch.
Wat moet je daar mee als rederij, kan je dan ook veel lager maken
Ik ga er daarom maar van uit dat vrachtwagens mee kunnen.
Groeten
Leen
PiebeJanMan:
Je hebt de hoogte ook nodig voor de ingang naar de passagierssalon.
Met 3.25 meter kun je wel hoge busjes (a la Mercedes Sprinter) en caravans meenemen. Op de Vlieland zijn de zijdekken 2.60 (of 2.70?) hoog. Qua gewicht van het schip zal het geen groot verschil zijn tussen 3.25 of 2.60 hoogte op het autodek.
Qua ijs: Misschien heeft ervaring met de Noord Nederland en Vlieland geleerd dat aluminium en een catamaran minder een probleem zijn dan eerst gedacht...?
Jelle Krijthe:
@ Leen
Ik neem ook aan dat vrachtwagens gewoon mee kunnen. Lijkt me nogal onhandig om dat niet te doen. Mocht er bijvoorbeeld in Harlingen nog een tweetal verdwaalde vrachtwagens staan (net als afgelopen zaterdag), kun je die met de normale veerdienst nog meenemen indien er plek is.
Ben erg benieuwd naar wat Doeksen gaat doen met haar vloot.
Ter eigen informatie: Is ook al bekend wanneer die nieuwe schepen gebouwd zouden gaan worden / wanneer ze ze uiterlijk in dienst willen hebben? En wanneer zou de NN verlengt gaan worden? Dit is me ontschoten..
Lennardjan:
Ik heb gehoord dat er 2 schepen komen in 2018 genaamd MS Groenland en MS Groenland 2. Ik zag in het eerste ontwerp ook MS Groenland staan. MS Noord Nederland word eind dit jaar verlengt!
IALA:
--- Citaat van: Lennardjan op 7 augustus 2014, 11:24:27 ---Ik heb gehoord dat er 2 schepen komen in 2018 genaamd MS Groenland en MS Groenland 2. Ik zag in het eerste ontwerp ook MS Groenland staan. MS Noord Nederland word eind dit jaar verlengt!
--- Einde van citaat ---
Ik denk dat Doeksen wel wat creatiever is met namen dan Groenland en dat 2 keer.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie