Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)

<< < (57/72) > >>

terschelling:
Mooi ontwerp is dat van doeksen zelf of heb je deze ook zelf getekend? Ik zou hem alleen geen Groenland 2 noemen maar om in de Doeksenstijl te blijven schellingerland.

PiebeJanMan:
Deze komt van Doeksen en Damen, via het itransfer-project. Zie ook de link die er bij staat.

Leen:
Als ik naar het aangepaste ontwerp kijk kom ik tot de conclusie dat  beide passagiersdekken verder naar achteren zijn doorgetrokken.
Dat houdt waarschijnlijk in dat de overdekte passagierscapaciteit is vergroot ten opzichte van het vorige ontwerp.
Dus meer dan 600 personen.

PiebeJanMan:
Damen heeft het schip inmiddels ook op de website gepubliceerd: http://products.damen.com/en/ranges/ropax-ferry/drpa6616
De PDF product sheet is misschien wel interessanter: PDF product sheet


Wat ik opmerkelijk vind, is dat er gesproken wordt over een vrije autodekhoogte van 3,25 m. Zou dit betekenen dat er geen vrachtwagens meer mee gaan met deze schepen?


Bron: Damen

Bron: Damen

Bron: Damen


--- Citaat ---GENERAL
HULL MATERIAL Aluminum
SUPERSTRUCTURE Aluminum
BASIC FUNCTIONS Passenger & Car Ferry
CLASSIFICATION Lloyd’s Register,
X 100A1, SSC, Passenger Ship,
Catamaran, G2, X LMC, UMS, GF

DIMENSIONS
LENGTH O.A. 65.60 m
BEAM O.A. 16.60 m
DEPTH MOULDED 5.10 m
DRAUGHT (MAX.) 2.60 m

CAPACITIES
LNG 44.0 m3
FRESH WATER 29.0 m3
SEWAGE 29.0 m3

PROPULSION SYSTEM Option 1, LNG-Electric
MAIN GENERATORS 6 x Scania, SGI – 16 M, total 1710 kW
ELECTRIC PROPULSION ENGINES 2 x ABB, PM, total 1400 kW
AZIMUTH THRUSTERS 2x Veth, VL-900
BOW THRUSTERS 4 x Veth, VT-150 E, total 600 kW
PERFORMANCES Option 1, LNG-Electric
SPEED (SERVICE @ SHALOW DRAFT) 12.7 kn
FUEL CONSUMPTION 445 nM3/hr

PROPULSION SYSTEM Option 2, LNG-Direct Drive
MAIN ENGINE 2 x Mitsubishi GS16R MPTK,
total 1900 kW
GENERATOR 3 x Mitsubishi, GS6R MPTK,
total 1023 kW
AZIMUTH THRUSTERS 2x Rolls Royce, US 155 P14, CP
BOW THRUSTERS 4 x Veth, VT-150 E, total 600 kW
PERFORMANCES Option 2, LNG-Direct Drive
SPEED (SERVICE @ SHALOW DRAFT) 13.9 kn
FUEL CONSUMPTION 425 nM3/hr

SAFETY EQUIPMENT
4 x MES
1 x MOB boat

ACCOMMODATION
PASSENGERS 599
CARS 60 (264 lm, 3.25 m clear height)
CREW 28

OUTFITTING
Buffet
Bar
Galley
Lounge/ kids playground
Hospital
Lift
Goods lift
Dump waiter
TOILETS
11 men (incl. 7 urinals)
9 ladies
2 disabled

HVAC Air-conditioning
Central heating

NAUTICAL, SURVEILLANCE AND COMMUNICATION EQUIPMENT
WHEELHOUSE EQUIPPED WITH NAUTICAL AND COMMUNICATION EQUIPMENT
ACCORDING TO NATIONAL AUTHORITIES AND OWNER’S REQUIREMENTS
--- Einde van citaat ---

Damen Rederij Doeksen Ferry Design 2013 2014 2015 2016 RoPax Itransfer

Wim Vink:
Gelet op de artist impression van het schip voor een bergpartij wordt waarschijnlijk al rekening gehouden met een (verre) toekomstige verkoop naar IJsland :) :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie