Hoi Redmer, top dat je weer met de laatste ontwikkelingen komt. Eindelijk na jarenlang gedoe met EVT dat tot niks heeft geleid komt het er toch van. Ik begrijp dat het vlootplan er als volgt uit komt te zien: 2 nieuwbouw schepen ipv van Midsland en ook Friesland, een verbouwde Noord Nederland en de huidige Vlieland naast de beide snelboten. Melles had het daar al over tijdens het klanten panel overleg op Terschelling. De Midsland, Spathoek en ook Friesland moeten dan worden verkocht. Als de Midsland naar IJsland gaat, moet Doeksen wel snel zijn want de AGEMS heeft door nieuwbouw binnenkort de Westfalen een zusterschip over.
Weet niet of de Westfalen wel op de markt komt. Zou ook kunnen dat deze gewoon in dienst blijft?
Ik vind het ontwerp van Redmer heel stijlvol en oogt snel, in tegenstelling tot het Damen ontwerp, teveel gelijkenis aan de voorzijde met de Dr. Wagemaker naar mijn idee, een veerpont. Bah!
Dankje! De voorkant van Damen is inderdaad aardig 'plat'... Bedenk wel dat een mooie voorkant bij een catamaran heel lastig is.
Interessant, misschien dan toch nieuwe 2 boten, waardoor er een soort Ameland/Schiermonnikoog constructie zal gaan ontstaan?
En ze doen ook onderzoek naar een retrofit zie ik op inland-navigation..dat zal de Noord Nederland dan wel zijn.
@ Redmer, wat zeggen de termen 'study' en 'implementation' precies over de status waar het project zich op dit moment in bevindt,
en betekent 2015-2016 ook daadwerkelijk het moment van bouwen/opleveren?
En wat betekent de 'place in LNG chain' precies?
Het plan was al langer om met 2 schepen tegen elkaar in te gaan varen, wanneer het druk is. Misschien gaan ze ook wel over naar 4 retourafvaarten per dag?
Die retrofit is inderdaad de Noord Nederland.
'study' en 'implementation' wil volgens mij zeggen dat dit project zowel een bestudering (onderzoek naar haalbaarheid, ook op LNG) als een uitvoering (bouw van schip) is binnen deze projectdatabase. 2015->2016 is in mijn ogen de looptijd van de uitvoering/bouw inderdaad.
De plaats in de 'LNG chain' is heel logisch. Dit gaat om een nieuwbouwschip op LNG. Dit betekent dus het gebruik van LNG, maar ook het bunkeren van LNG in Harlingen. Waar de LNG vandaan komt en hoe het in Harlingen komt is voor dit project dus niet van toepassing.