Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)
willem boot:
Nee, Pieter, het ontwerp van het nieuwe TESO-logo is niet van Eke, maar van Ralph Grabowski (Den Hoorn, Texel), die ook de lay-out van Een Eeuw Eigen heeft gemaakt. Wie de interieurontwerpers zijn weet ik niet, in geen geval EvM. EvM is alleen verantwoordelijk voor de camouflagekleuren en de diagonalen.
Toen de oude 'Koegelwieck' voor het eerst op het water verscheen in die verschrikkelijke kleurstelling, noemde een mannetje van TESO dat "De Zebra". We waren toen net onderweg buitenom van 't Horntje naar Harlingenh met de 'Texelstroom'.
Naar mijn persoonlijke smaak is de primaire fout die moderne (interieur-)ontwerpers maken de gedachte dat iets er "maritiem" moet uitzien, maar daarbij vergeten dat een maritieme sfeer gewoon door de gebruikelijke bouwwijze van een schip wordt opgeroepen en niet door nep-tonnen, nep-breeuwnaden en nep-patrijspoorten. Grachtengordel.............. ;D
brandaris:
Pieter,
nog even een kleine aan vulling over dat Eke beter van schepen (en boekje's over schepen) kan afblijven weet ik toevallig dat het kinderboekje van vorig jaar wat werd uitgegeven door Doeksen en verkregen kon worden na inlevering van een Doekie ,ze bakboord (rood) en stuurboord (groen) doorelkaar haalde(of was het nou andersom?? :P(het zeehondje met 2 verschillende kleuren wanten aan)), viel mee dat t niet geel en blauw was....
PiebeJanMan:
--- Citaat van: brandaris op 26 september 2009, 23:36:28 ---Pieter,
nog even een kleine aan vulling over dat Eke beter van schepen (en boekje's over schepen) kan afblijven weet ik toevallig dat het kinderboekje van vorig jaar wat werd uitgegeven door Doeksen en verkregen kon worden na inlevering van een Doekie ,ze bakboord (rood) en stuurboord (groen) doorelkaar haalde(of was het nou andersom?? :P(het zeehondje met 2 verschillende kleuren wanten aan)), viel mee dat t niet geel en blauw was....
--- Einde van citaat ---
Haha ja geweldig! Toen de kapitein erachter kwam liep hij naar de catering en het werd per direct verboden om die boekjes uit te geven; Hele discussies tussen bemanning en catering, maar uiteindelijk zijn er stickers gekomen die overal overheen geplakt moesten worden, hels karwei! Toen kwam de 2e druk, daarin stond het goed gedrukt. Inmiddels hebben we volgens mij een 3e druk alweer, waarin weer van alles is veranderd. Maar de opengewerkte Friesland was ook een mislukking van EvM dacht ik zo!
We dwalen wel af!
brandaris:
Maar de opengewerkte Friesland was ook een mislukking van EvM dacht ik zo!
We dwalen wel af!
[/quote]
Lol, hutten in het proviandruim bla bla bla ga zo maar door... eerst s wat info inwinnen of moeite nemen om s te kijken zou niet verkeerd geweest zijn... ::)
mischien leuk om te plaatsen in een nieuw topic, missers van de merchandising geheten ofzo..
(hoorde laatst trouwens dat na t geweldige succes van de zeehondje's (let wel de eerste lichting) er rap duizenden nieuwe zijn besteld.. (een soort platgeslagen worm ofzo)) er nu nog duizenden staan te wachten op een nieuw baasje (a3,50?))
wiebe:
Wat voor schip wordt het trouwens,die de Midsland moet vervangen?
En wanneer gaat die dan varen?
Groet ,Wiebe.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie