Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
s.s. Terschelling
Wim Vink:
Aankomst van de Terschelling omstreeks 1900.
Let eens op de mode van die tijd :).
foto: coll. H. Rexwinkel
Wim Vink:
Wat het digitaliseren van familiealbums toch oplevert :):
De Terschelling in het laatste bestaan van zijn leven: als veerboot Vlielandia tussen Ts en Vlie.
Foto van 1933-1934.
foto: coll. Cees Spits
rovinge:
Kan dit de Vlielandea zijn?
Ik ga hierbij meer op de vage vorm af dan echt op detail. Op het achtersteven lijkt een sloep te hangen; die zie ik niet op andere foto's van de Vlielandea die ik tegen kom.
Foto is uit de collectie van mijn Oom Dirk de Koning, door hemzelf geschoten vanaf de duinen op de Noordoosthoek van Vlie en ik schat in het jaar 1936 gezien de verzameling waar deze in zat.
Gedigitaliseerd van een 6x6 ZW-negatief; scherper dan dit wordt het niet, de foto zelf is erg korrelig.
Roel
Wim Vink:
Interessant plaatje Roel. :)
Naast de Vlielandea zou het wellicht ook de Stortemelk II kunnen zijn.
Zoals je zelf al aangaf heeft de afbeelding te weinig scherpte om de details goed te onderscheiden..
Voor de Vlielandea is de schoorsteen wat kort en dik. Dit schip had een smallere en hogere.
Het grotere witte vlak aan de zijkant (afdekzeil) komt echter weer niet geheel overeen met de SM II.
Kortom: het blijft gissen. Maar evenzogoed hartelijk dank voor het opdiepen en digitaal maken van deze foto!
rovinge:
--- Citaat van: Wim Vink op 8 augustus 2017, 10:55:23 ---....Naast de Vlielandea zou het wellicht ook de Stortemelk II kunnen zijn.....
--- Einde van citaat ---
Wim, dank voor de aanwijzing. Nu ik een plaatje gezien heb van de SM II in het boek SSS (blz 206) ben ik het met je eens dat dit eerder de SM II is; vooral de hoog-hangende sloep op het achterdek, een hoge lichtgekleurde railing voor de opbouw op het voordek.
Ik kan verder weinig foto's van de SM II vinden... PS. Misschien moet ikzelf 's onder Slepers kijken; meer dan genoeg plaatjes van de SM II...
Roel
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie