Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Artikelen (krant, tijdschrift, enz.)

<< < (9/20) > >>

Wim Vink:

--- Citaat van: robert op 12 december 2017, 17:56:13 ---Ik heb ook de overtocht met de Holland meegemaakt in 1958. De Friesland was vol. Mijn vader met auto op de Friesland, maar moeder en 4 kinderen gingen over met de Holland. Later in 2015 ben ik nog eens met de Holland over gevaren. Dit was ook leuk, maar een heel andere ervaring vergeleken met destijds. Toen was de Holland volgepropt, later met 40 donateurs.
Van de forumleden heeft waarschijnlijk alleen Wim Vink deze ervaring.

--- Einde van citaat ---


Inderdaad :)

arthur:

--- Citaat van: robert op 12 december 2017, 17:56:13 ---Ik heb ook de overtocht met de Holland meegemaakt in 1958. De Friesland was vol. Mijn vader met auto op de Friesland, maar moeder en 4 kinderen gingen over met de Holland. Later in 2015 ben ik nog eens met de Holland over gevaren. Dit was ook leuk, maar een heel andere ervaring vergeleken met destijds. Toen was de Holland volgepropt, later met 40 donateurs.
Van de forumleden heeft waarschijnlijk alleen Wim Vink deze ervaring.

--- Einde van citaat ---
Begin jaren 60 gingen mijn ouders met mij en mijn zus vaak in de bouwvak op de eerste zaterdag naar Terschelling. Deze boot vertrok dan al om 07.00 uur vanuit Harlingen, en was meestal vol, maar niet overvol zoals op de rest van die dag en zoals op de Friesland, Oosterschelde en Schellingerland en de 2e en 3e vaart van de Holland; auto's aan dek kan ik mij niet herinneren, wel heel veel fietsen. De meeste passagiers waren toen mensen uit de omgeving van Harlingen en de kop van Noord Holland, heb ik ooit eens gehoord. Vele mensen hadden toen nog geen auto en konden in 82 a 83 nog niet zo vroeg in Harlingen zijn. Wel weet ik nog, dat ook af en toe de (kleine) Vlieland diezelfde dag om die tijd vertrok naar Vlie... Ik denk dat ik als klein manneke vaker met de Holland dan met de Friesland ben overgezet...

L.Noorman:
In 1993 vonden enkele verschuivingen plaats in de Doeksenvloot. De Schellingerland zou gerenoveerd worden en ingezet worden op de Vlielanddienst. De Vlieland zou de verkoop in gaan. Dit betekende dat Terschelling haar reserveschip kwijt raakte en dat er een nieuw schip moest komen. De rederij besloot, na twee eerdere aankopen, om aan te kloppen bij de Duitse rederij AG Ems. Inmiddels noemen wij dit schip al bijna 25 jaar "MS Midsland".  :)









© Terschelling Magazine, 1993 nr 1.
Geschreven door Willem J. J. Boot
Foto's: pag 42/43: Fleet File
pag 44/45: verzameling Willem J. J. Boot


L.Noorman:
Een artikel over de Rheinland, inmiddels de huidige Midsland en de keuzes om dit schip aan te kopen in 1993.





© Terschelling Magazine, 1993 nr 2.
Geschreven door: Willem J.J. Boot.
Foto's: pag 42: verzameling Willem J.J. Boot
Pag 42/43: Fleet file

PiebeJanMan:
Hier deel 1 van Ferry & Cruise Review Spring 2017


--- Citaat van: Leen op 14 november 2017, 17:13:56 ---
Een Engels tijdschrift, genaamd Ferry&Cruise Review gaat, de naam zegt het al, over ferries en cruiseschepen.
Het tijdschrift verschijnt 1 maal per kwartaal en behandelt ferry nieuws in en om Engeland, Ierland, Scandinavie, de Middellandse zee enzv.
In de laatste drie nummers verschenen er artikelen met de naam The Hidden ferries of the Wadden Sea van een van hun correspondenten (Matthew Punter)
Voor Engelsen is de Waddenzee niet erg bekend laat staan de ferries die naar de eilanden varen.
Matthew voer op de Dokter Wagenmaker van TESO, de Vlieland, Friesland en Midsland van Doeksen, de Sier van Wagenborg, de Munsterland en Ost Friesland van AGEMS, de Helgoland van Cassen Eils, de Grete van ElbLink, de Rungholt en Uhtlande van Wyker, de Sylt Express van FRS en Menja en Fenja van Fanofaergen.

Als hij al deze ferries vergelijkt zegt hij:

The Vlieland is in fact a sort of wondership. Passengers board on de starboard side towards her stern and her interior is a clever split- level arrangement. The main deck features a large panoramic window over the stern with both bucket chairs and bar seating. Forward of this is a zone of exceptionally stylish low level sofas decorated in black and neon red and would not look out of place in  the nigthclub of the Viking Grace ( een cruise ferry die vaart tussen Stockholm en Turku)
En zo gaat hij nog even door. Ook de Friesland werd door hem een "impressive vessel" genoemd, maar out of place was de Midsland.

Na alle schepen gezien te hebben zegt hij verder:
The Vlieland of Rederij Doeksen was the best ferry by a country mile met strong recommendations for both Dokter Wagenmaker and Helgoland.

Hij komt snel nog eens terug om de nieuwbouw schepen van Doeksen te zien maar ook de ferries naar de nog niet bezochte eilanden.
Favoriete eilanden hoe kan het ook anders zijn Vlieland en Terschelling natuurlijk maar ook Fohr is wel wat.

Interessant om de visie van een Engelse ferry journalist te lezen.
de artikelen zijn te groot om on line te zetten in de bijlagen.

--- Einde van citaat ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie