Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Artikelen (krant, tijdschrift, enz.)

<< < (8/20) > >>

L.Noorman:
Zo, even weer wat activiteit op het forum. MS Koegelwieck (2) in nieuwstaat! Het artikel is geschreven door Willem J.J. Boot en stond in het Terschelling Magazine, 3e jaargang (1992), nr. 2.







Illustratiecredits gaan naar Jan Heuff en Henry Drost (pag 42, foto 1). Uiteraard ook Terschelling Magazine voor het uitbrengen voor dit artikel

L.Noorman:
Precies een jaar geleden heb ik een laatste artikel gepubliceerd uit een oude uitgave van de Terschellinger. Bij deze een artikel waar wat informatie staat over de Stuifdijk. Een schets met een eventuele kleurstelling is hiervoor gemaakt. Ik denk dat het definitieve ontwerp toch wat beter uit de verf kwam.  :) Ik zal proberen om de aankomende tijd een aantal andere artikelen te plaatsen.






© Terschelling Magazine. 1990, nr. 1.
Tekst: Jan Heuff
Illustraties: pag 20: W. de Vries Lentsch. Pag 21: Mulder en Rijke.

L.Noorman:
Drie generaties Noord Nederland. Inmiddels zijn we, zoals alom bekend, aangekomen bij de vierde generatie. Dit artikel komt uit 1990, enkele maanden nadat Terschelling afscheid had genomen van de Bereboot.







© Terschelling Magazine. nr 2, 1990
Geschreven door Jan Heuff
Foto's pag 44/45: Harlinger Courant
Pag 45: Cor Swart
pag 46: Collectie Fleet File

L.Noorman:
In 1991 was het veertigjarige bestaan van de Holland (4). In '91 was het schip nog actief in de exploitatiedienst door Rijkswaterstaat. De toekomst was nog erg onzeker. Inmiddels weten we, dat dit helemaal goed gekomen is!









© Terschelling Magazine, 1991 nr 4.
Geschreven door Willem J. J. Boot
Foto's: Willen J.J. Boot, pag 42, 44, 45
Flying Focus: pag 44
Rederij Doeksen: pag 44.

robert:
Ik heb ook de overtocht met de Holland meegemaakt in 1958. De Friesland was vol. Mijn vader met auto op de Friesland, maar moeder en 4 kinderen gingen over met de Holland. Later in 2015 ben ik nog eens met de Holland over gevaren. Dit was ook leuk, maar een heel andere ervaring vergeleken met destijds. Toen was de Holland volgepropt, later met 40 donateurs.
Van de forumleden heeft waarschijnlijk alleen Wim Vink deze ervaring.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie