Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Artikelen (krant, tijdschrift, enz.)

<< < (5/20) > >>

Vriend:
Onderstaande drieluik is te vinden op de site van hotel De Bosrand http://www.hoteldebosrand.nl/geschiedenis/nl/

Op de foto zie je links de Oost-Vlieland en rechts de Friesland. Ik vermoed dat de foto in Harlingen is genomen omdat de schepen achter elkaar aan de kade liggen. Het moet ergens begin jaren 60 geweest zijn omdat de Oost-Vlieland nog de grijze band bij de ramen heeft.

Humtidumty:
In De Terschellinger van afgelopen dagen staat volgende:
Onbekende veerboot met bekende kleuren 
 Piet Hageman stuurde een foto van een hem onbekende veerboot met bekende blauwwitte kleuren.

?Nu heet ze de `Serengeti`, maar hoe ze ooit heette is mij niet bekend. Maar ze moet bijna wel uit de Waddenzee komen. Het schip vaart tussen Stone Town, Zanzibar en het stadje Mkoani op het eiland `Pemba`, dat weer ten noorden van Zanzibar ligt.? Uit nader onderzoek blijkt het de voormalige ?Midsland? te zijn van Rederij Doeksen, gebouwd in 1968 en in dienst vanaf 1974 en in 1985 verkocht naar Tanzania in dat jaar.

Desolate vuurtoren (inzet)

Piet Hageman zond de redactie van ?de Terschellinger? een foto van de vuurtoren van het eilandje Mwana wa Mwana, dat aan de noordoost kust van Zanzibar ligt. De vorm heeft een frappante gelijkenis met onze Brandaris.
 

N.B. Wel opvallend dat een Terschellinger het schip niet herkend heeft.

Vriend:
Een artikel uit De Sjouw 06 van 6 november 2009 tot 2 april 2010. Vreemd dat er specifiek over de Midsland gesproken wordt in de kop, terwijl de Friesland dieper steekt.

Wim Vink:
Er was nog een boek, waarin de Terschellinger berging een rol speelde: SOS, wij komen.
De Holland prijkte op de omslag.
Mijn exemplaar is nogal aangetast door de tijd, maar niet minder waardevol.

Vriend:
Leuk dat je deze omslag plaatst Wim. Ik heb ook een aantal boeken van K. Norel gelezen, maar deze kende ik nog niet. Zijn kleindochter Liesbeth Norel is momenteel stuurman, of beter gezegd stuurvrouw, op de Holland.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie