Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Artikelen (krant, tijdschrift, enz.)

<< < (4/20) > >>

PiebeJanMan:
Ik vond nog een interessant (vooral het tweede gedeelte) artikeltje op internet.


DAILY SHIPPING NEWSLETTER : Tuesday 06-11-2001

Bouw vrachtschip Doeksen definitief
Rederij Doeksen te Harlingen heeft definitief opdracht gegeven tot de bouw van een
vrachtschip. De opdracht voor het nieuw te bouwen schip, een catamaran van 45 meter
lang en 15 meter breed, wordt gegund aan de werf ASB uit Harwood, NSW Australi

Wim Vink:

--- Citaat van: Wim Vink op 11 augustus 2008, 18:24:18 ---
--- Citaat van: Jan Leenstra op 11 augustus 2008, 15:50:16 ---Klopt, er is ook een uitgave met een andere omslag (harde kaft)

--- Einde van citaat ---

Dat klopt. Op zolder moet ik dat boek hebben staan. Zodra ik weer thuis ben, zal ik gaan zoeken en inscannen.

--- Einde van citaat ---

Belofte maakt schuld. Vandaag het boek opgezocht. Het zag er nogal stukgelezen uit. Dat is wel te zien aan het resultaat van de scan. Het papier van de bladzijden is helemaal vergeeld, bijna "verbruind", maar ik wil het voor geen goud missen.
Mijn exemplaar is afkomstig van de tweede druk (plm midden jaren '60 vorige eeuw). Volgens info op het omslag kostte het boek destijds fl. 2.50!!

Wim Vink:
Bij het zoeken naar het vorige boek kwam ik het boek SOS wij komen van K. Norel tegen, eveneens stukgelezen.
Dat boek gaat ook over het bergingswerk vanaf de Terschelling, maar alle namen zijn gefingeerd, tot de scheepnamen aan toe.
Op het omslag staat echter wel een bekende boot afgebeeld, zonder dat de naam leesbaar is.
Wij forumleden weten wel beter.

Hunter:
Halllo Wim,

ZO heb ik het boek Noodsein op de Noordzee van K Norel.

Boek gaat ook over het bergingswerk met CUPIDO en nog een paar en de duitsers me de WODAN.
De slepers VLIELAND Word er in genoemd en TESSELSTROOM echt van die namen die wij allemaal wel kennen.
Maar kan het zijn dat Noodsein op de noordzee een vervolg is of een hele nieuwe druk. op het verhaal van jou boek gebasseerd.
(stuur anders maar even een PM)

Vriend:
Een scan van een stukje fietskaart Vlieland. Deze kaartjes zijn door fietsverhuur Jan van Vlieland verstrekt.



Het bootje op de kaart lijkt niet echt op ??n uit de vloot van Doeksen. Heeft wel verdacht veel weg van deze, ik had hem ook onder het topic bloopers kunnen plaatsen  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie