Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (15/49) > >>

Wim Vink:
Vanmorgen was men in Harlingen druk bezig aan het nieuwe ponton voor de sneldienst:



foto: © Wim Vink, 30-5-2008

Wim Vink:
Restaurant Neptunes en kantoor Doeksen in Harlingen.
Foto van 9 juli 1977.
Vaag aan de horizon zijn de Midsland en de Friesland te ontdekken.



Dia: © Wim Vink

Wim Vink:

--- Citaat van: Wim Vink op 26 november 2007, 20:51:07 ---
--- Citaat van: natureboy op 26 november 2007, 20:30:42 ---Dat is een vraag waar ik niet zo gauw een antwoord op weet, Richard, maar hopelijk kan iemand anders daar een zinnig woord over zeggen, want je zou zeggen, als je een hele lange kade met veerstoepen hebt (die waren er toen nog) lijkt het mij niet erg voor de hand liggend dat je aan een ponton afmeert, aan de andere kant: je bent minder afhankelijk van het tijverschil, wie weet het?

Pieter

--- Einde van citaat ---

Ik weet dat ik zelf de Slof op moest via die rijplaat. Misschien in een van de vakantiekiekjes nog een afbeelding te vinden, maar dan moet ik wel erg zoeken.

edit: geen fotografisch bewijs in mijn foto's. Helaas. Wel hetzelfde ponton.

--- Einde van citaat ---


Als ik naar bijgaande foto kijk, was mijn conclusie voorbarig. Je kijkt er wel van boven naar toe, maar je kunt die rijplaat zien. Evenals de mensen op het ponton. Daarvan herken ik er geen een, behalve de man in het witte jack. Dat is mijn neef, die ons kwam uitzwaaien.



Dia: © Wim Vink

Wim Vink:
Twee plaatjes van Harlingen, 30 juli 1977.
Op de eerste komt de Friesland de haven uitzetten voor een versterking van de eerste boot naar Ts.
Op de tweede foto ligt de Midsland nog te laden. De foto's zijn genomen vanaf de Slof die moest wachten tot de Midsland klaar was om daarna op dezelfde plek te gaan ontschepen. (daarvan komt een foto in het Slof-topic).





Dia's: © Wim Vink

Wim Vink:

--- Citaat van: Thasos op 19 juli 2008, 10:30:45 ---Van de foto van de vier mannen op de haven meen ik er vier te herkennen.
De man links is denk ik Harry Lettinga, de man in de witte jas is Klaas van Urk van tante Beth van Urk . Daarvoor Meindert Schroor uit de Swaanstraat en daarnaast Jelle Roos uit Hoorn. Aan de meest rechtse persoon kan ik niks herkennen.

--- Einde van citaat ---

Bedankt Jan,

Klaas van Urk was enige persoon die ik ken, het is tenslotte mijn (achter)neef. Woont sinds kort in Workum, weer wat dichter bij het eiland dan voorheen.
En voor de rest van de namen geloof ik je direct.
Back on topic.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie