Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (7/49) > >>

Humtidumty:
Iteressante foto.
De rijplaat is alleen niet heel erg logisch geplaatst voor de RO-RO schepen lijkt me.
Werd de rijplaat waar we nu tegenaan kijken wellicht alleen voor de oude vloot gebruikt voor het van opzij lossen en laden?

natureboy:
Dat is een vraag waar ik niet zo gauw een antwoord op weet, Richard, maar hopelijk kan iemand anders daar een zinnig woord over zeggen, want je zou zeggen, als je een hele lange kade met veerstoepen hebt (die waren er toen nog) lijkt het mij niet erg voor de hand liggend dat je aan een ponton afmeert, aan de andere kant: je bent minder afhankelijk van het tijverschil, wie weet het?

Pieter

Wim Vink:

--- Citaat van: natureboy op 26 november 2007, 20:30:42 ---Dat is een vraag waar ik niet zo gauw een antwoord op weet, Richard, maar hopelijk kan iemand anders daar een zinnig woord over zeggen, want je zou zeggen, als je een hele lange kade met veerstoepen hebt (die waren er toen nog) lijkt het mij niet erg voor de hand liggend dat je aan een ponton afmeert, aan de andere kant: je bent minder afhankelijk van het tijverschil, wie weet het?

Pieter

--- Einde van citaat ---

Ik weet dat ik zelf de Slof op moest via die rijplaat. Misschien in een van de vakantiekiekjes nog een afbeelding te vinden, maar dan moet ik wel erg zoeken.

natureboy:
Ik grijp nog even terug op de blokkade van de haven in juni 1980, omdat ik nog wat foto's vond die ik de bewuste ochtend maakte vanaf de Dwaal ik wacht u. De Noord Nederland is te zien en op de foto waarop de blokkade word opgeheven ligt de oude Friesland nog aan de steiger.

Pieter

Wim Vink:
De haven van West-Tershelling op 26-10-1970.



Foto: © Wim Vink

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie