Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (6/49) > >>

Wim Vink:
Bij het digitaliseren van dia's uit 1975 kwam ik deze ook tegen:
Vooraan de Friesland, daarachter de Vlieland, Stortemelk en de Holland. Bij de betonning zijn de Waddenzee en de Terschelling-1 te ontdekken.

De foto is genomen op 29 augustus 1975.



Op 25 augustus 1975 nam ik onderstaande foto. Niks geen jachthaven; de paar jachtjes lagen aan een dam, die vanaf de plek loopt waar nu de Octans ligt. De rest van de jachten lag gewoon verspreid over de haven. Van bruine vloot had toen nog bijna niemand gehoord.
Van de Doeksen schepen zijn de Friesland en de Vlieland te ontdekken (de Stortemelk zal er wel naast liggen) en de Koegelwieck vaart net de haven uit. De reddingbootschuur (thans clubhuis duikteam Equador) staat nog op de oorspronkelijke plaats.



Een avondstemming van de baai van Dellewal, 28 augustus 1975



Dia's: © Wim Vink

Wim Vink:
Nog een paar plaatjes uit 1975:
Toen de Midsland als eerste roro schip in dienst kwam, beschikte men nog niet over getijdebruggen. Men moest zich behelpen met een ponton, zie afbeeldingen. Doeksen had enige jaren de tijd om ervaring op te doen met een dergelijk type schip. Pas in 1981 was de eerste getijdebrug op Terschelling bruikbaar. Ik zal eens zoeken naar de situatie in Harlingen. Dat wordt weer veel vakantie-albums doorbladeren (geen onaardige bezigheid...)





Beide dia's zijn gemaakt op 20 augustus 1975, © Wim Vink

Bob Koetsier:

--- Citaat van: Wim Vink op 28 januari 2007, 08:18:56 ---Tot zover deze herstart. Er valt  veel meer te laten zien, zoals de nieuwe autobrug en de werkhaven. Ook de havens van Harlingen en Vlieland kunnen aan de beurt komen, maar op dit moment stop ik even.
En wellicht zijn er andere forumleden die leuke inzendingen hebben.

--- Einde van citaat ---

Dit is al een oud berichtje, maar ik vind het heel erg interessant om deze foto's allemaal te bekijken, zowel omdat het over Doeksen gaat, maar vooral ook omdat het over Terschelling van vroeger gaat!
En was benieuwd of je die foto's nog eens zou willen plaatsen zoals je zegt in het citaat hierboven.....
In ieder geval alvast enorm bedankt!

Wim Vink:

--- Citaat van: Boboko op 25 september 2007, 20:45:23 ---
Dit is al een oud berichtje, maar ik vind het heel erg interessant om deze foto's allemaal te bekijken, zowel omdat het over Doeksen gaat, maar vooral ook omdat het over Terschelling van vroeger gaat!
En was benieuwd of je die foto's nog eens zou willen plaatsen zoals je zegt in het citaat hierboven.....
In ieder geval alvast enorm bedankt!


--- Einde van citaat ---

Ha, die Bob,

Zou graag willen, maar ik zit met een probleem: werken neemt zoveel vrije tijd in beslag. En ik heb meerdere hobbies. En af en toe krijgt de familie ook aandacht.
Ik ben het echter niet vergeten. Komt heus een keer.
Tegelijkertijd daag ik andere forumleden uit ook hun steentje bij te dragen.
Succes allemaal.
Wim

natureboy:
Ik neem de uitdaging van Wim met beide handen aan, vond in de bekende schoenendoos nog een foto van het ponton, dat door de Midsland en Noord Nederland in de jaren 70 van de vorige eeuw werd gebruikt voor het op en afrijden van auto's, links ligt de Schellingerland- ex Haringvliet,  waarom maakt een mens in godsnaam foto's van een ponton? Tja, dat vraag ik me ook af, maar nu ben ik er blij mee dat ik het heb gedaan.

Pieter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie