Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (42/49) > >>

Wim Vink:
Een weinig bezette vertrekhal in de terminal van Harlingen op 23 NOV 2015.
(laatste snelboot moest nog vertrekken).



foto: © Marianne Hart

L.Noorman:


Een foto van de Terschellinger haven. Volgens het album moet deze genomen zijn op 8 juni 1981.
©Noorman

Jart:
Ik denk dat ik deze vraag wel bij deze topic kan plaatsen. Het puzzelt mij enorm en ik heb het al aan een paar mensen gevraagd(ook op Terschelling) en die moesten het antwoord ook schuldig blijven.
Op de meerpalen van Rijkswaterstaat staat op elke meerpaal een nummer 5.17....of 5.32. Dit is alleen zo bij de meerpalen voor de Friesland en de Tiger/Koegelwieck. De meerpalen van de Koegelwieck voor Zeezicht en die van de Midsland hebben deze nummering niet.
Er dacht iemand dat dit te maken had met hoe de meerpalen geregistreerd staan bij RWS, maar dat betwijfel ik, net zoals hij ook deed overigens.
De meerpalen bij de Tiger begint weer opnieuw met 5.20 oid. Dus er is ook geen sprake van dat de nummering doorloopt. Heeft het iets met de lengte van de paal te maken?


En dan heb ik nog een vraag. Op de kade naast de aanlegplaats van de Friesland staat deze kraan met een slang die altijd naar binnen gaat via het luik waar de trossen worden aangegeven (dit luik heet natuurlijk anders, maar ik weet de naam niet). Is dit een slang voor de stookolie? Of wordt hier drinkwater mee gebunkerd. Ik zag dat aan de voorzijde en ook aan de achterzijde zo'n kraan in de grond zit. Is er een tank in het haventerrein gegraven?


Als jullie het antwoorden weten zou ik dat heel leuk vinden. Bedankt alvast!

L.Noorman:
Goede vraag, Jart. Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden...

Een mooie opname van de Terschellinger haven. Ik vermoed een opname uit de 80er jaren. Het exacte jaartal wordt niet vermeld.



© Uitgeverij van der Meuleun, Sneek. Scan: L. Noorman

L.Noorman:
Op Beeldbank Terschelling staat een groot aantal afbeeldingen waar te zien is hoe de auto- en voetgangersbruggen worden geplaatst in de jaren 80.







Meer foto's zijn te vinden onder de onderstaande link. Jammer genoeg wel met watermerk.

http://www.beeldbank-terschelling.nl/cgi-bin/beeldbank.pl?search=VELD%20from%20Haven&inword=2&display=gallery&istart=151

© Beeldbank Terschelling

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie