Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (41/49) > >>

Zeekat:
Kan het toch niet een paar jaar eerder zijn? Ik heb zelf te weinig verstand van de vloot destijds om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar ik meen een paar DE-treinstellen te zien op de foto. Deze treinen werden begin jaren '80 vervangen door de bekende Wadlopers, rond '84 waren de DE-stellen op deze lijn compleet verdwenen.

Wel kan het natuurlijk zo zijn dat deze treinen die dag speciaal werden ingezet (dus misschien wel tussen '88 en '92), dat weet ik natuurlijk niet.  :)

Christian:
Bedankt, heren; ik had zeker geen vieze plannen, om Wim te plagen  :), maar ik wist wel: deze opname is echt een kraker. Want

a) MIDSLAND vaart volgens mijn beeldscherm nog compleet in oude huisstijl, met zwarte boeg. Dus is het eerder dan 1985.
b) Zeekat heeft volgens mij gelijk wat de treinen betreft. Deze zijn in een scenario van eind jaren 80 niet meer van toepassing.

PiebeJanMan:
Volgens de kaart met bouwjaren van woningen moet het tussen 1979 en 1982 zijn. In 1979 werden de loodsen links op de foto gebouwd, en in 1982 werden er huizen gebouwd rechts naast de kerk.
Ik gok dan op 1982, want bij Welgelegen ligt een 'apart' schip in aanbouw, dat zou best eens de KW 74, later SCH 27 kunnen zijn.

Tlautenbach:
Redmer, je bent me net voor haha. De eerste stenen voor de wijk in aanbouw waaronder moriaanstraat en klaverbladstraat zijn in 1980 gelegd. Ik gok dus op 1980/1981. Scherp, van de aanbouw van het schip bij Welgelegen!

Wim Vink:
Aanleginrichting West-Terschelling voor de Midsland in 1975 met tijdelijk ponton en passagiersbrug.
Verderop het ponton voor de sneldienst; toen de Koegelwieck (1).



dia: © Wim Vink

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie