Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (39/49) > >>

Wim Vink:
In de zomer van 1989 werd er een tijdelijke autobrug gebouwd, omdat de toenmalige autobrug vervangen diende te worden door de thans nog in gebruik zijn de exemplaar.
De bouw van die tijdelijke brug heb ik zelf vastgelegd (op de voorgrond de Zeehond):



foto: © Wim Vink


Het uiteindelijke resultaat is ook gefotografeerd:



foto: R. Clasen

Wim Vink:
Eveneens in 1989:
Verbreding van de havenmond te Ts en uitdiepen daarvan.
Van een werkhaven in De Kom was nog geen sprake.
De Schellingerland is reserveschip geworden na de indienststelling van de nieuwe Friesland.
Foto's van 9-9-1989.







foto's: © Wim Vink

Wim Vink:
In 1992 werd Neptunus (restaurant en bijbehorende kantoorgebouwen, incl. kaartverkoop en goederenafhandeling) in Harlingen gesloopt.
(zelf vind ik de Draka kabelhaspels apart, -mijn voormalige werkgever- )



foto: R. Clasen

Ter vergelijking een foto toen het gebouw net nieuw was (1961):



foto: D. Stapersma

Wim Vink:
Harlingen 1976 met restaurant Neptunus, waarin ook de kaartverkoop en goederen-afhandeling van Rederij Doeksen was gevestigd.
Aan de kade liggen de Midsland en de Koegelwieck.



foto: R. Clasen

Wim Vink:
In 1980 werd te West-Terschelling een deel van de Kom bij de haven getrokken en definitief ingericht voor Ro-Ro veerboten.
Tot die tijd had men zich beholpen met een ponton, waarop het autoverkeer een haakse bocht moest nemen.
In 1981 kon de Midsland gebruik maken van de nieuwe aanleginrichting; foto van 21-8-1981.
Voor de passagiers was er al rekening mee gehouden dat de Bereboot er ook gebruik van kon maken (en later de nieuwe Friesland, maar die stond toen nog niet eens op de tekentafel.....)



foto: © Wim Vink

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie