Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (34/49) > >>

arthur:
UIT DE HARLINGER COURANT VAN 2 MAART 2012

TERSCHELLING EN DOEKSEN WILLEN PRATEN, MAAR NU EVEN NIET.

TERSCHELLING - Er moet zo spoedig mogelijk een gesprek op gang komen tussen de gemeente Terschelling en rederij Doeksen.

"We willen weten wat de plannen van de rederij zijn, nu we druk bezig zijn, om de steigers aan te passen", zegt Arie Doeksen (geen familie van de reder) van Plaatselijk Belang, dinsdagavond in de gemeenteraad. Volgens wethouder Teun de Jong is dat op dit moment lastig, omdat door de perikelen rond de concurrentie van EVT de contacten met rederij Doeksen ziijn vertroebeld. Bij de rederij bestaat de wens om van de gemeente te vernemen hoe die tegen de ontwikkeling van het toeristme in de komende 15 jaar aankijkt. Voordat de rederij wil praten en haar plannen voor vlootvernieuwing prijs geeft, wil ze echter dat de concessie definitief is en de juridiese procedures van tafel zijn. "Eerder wordt er niet geïnvesteerd in nieuwe schepen", zegt directeur Paul Melles.

Leen:


Ik weet zo gauw niet waar ik dit berichtje kwijt kan dus hier maar.
Wellicht hebben anderen ook de update gezien van Bing 3D de tegenhanger van Google Earth.
De havens van Vlieland en Terschelling en ook Harlingen staan er zoals ze er nu uit zien op, de opnames zijn denk ik zeer recent.
De nieuwe aanleg plaats van de sneldienst is duidelijk zichtbaar, de Friesland ligt in de haven van Terschelling  samen met de Midsland
Fraai zijn de wadden te zien. Wat opvalt is dat de Vlieland aan de veerdam van Vlieland ligt en ook ter hoogte van de Richel varend te zien is.
Een andere conclusie is, zo te zien, dat het Schuitengat richting het Vlie toch wel potdicht zit.
Voordat daar weer een reguliere vaart doorheen mogelijk is moet er wel heel wat gebeuren.
Er is een app bij Windows phone 7 te weten nautical charts,  de kaarten zijn gebaseerd op het hier genoemde Bing 3D.

Voor de geïnteresseerden een aanrader.

Leen

 

PiebeJanMan:
Leuk dat je het meldt Leen,

De beelden zijn hier te vinden: http://www.bing.com/maps/ en dan Bird's eye

We zien de Koegelwieck naar de werf varen!
De foto's zijn gemaakt zo'n beetje tussen half augustus en half november (Kaduna ligt bij werf)

wd:
Ik heb ook even gezocht naar alle schepen,erg leuk om te zien vooral dat de Koegelweick naar de werf gaat.
Toch snap ik het niet want de Molengat van Texel licht er nog.

Groetjes,Willem.

PiebeJanMan:
Dat is wel vreemd inderdaad, niet alle foto's zijn van dezelfde periode... Op Vlieland zien we het ITGWO-festival, dus dat zou betekenen afgelopen september en dat komt wel overeen met de datering Harlingen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie