Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (4/49) > >>

Wim Vink:

--- Citaat van: Bob Heikoop op 30 januari 2007, 07:56:05 ---Enig iemand idee wanneer deze foto gemaakt kan zijn?
Het moet geweest zijn in de tijd dat de Friesland (1956) dienst deed. (op de voorgrond de Friesland).
--- Einde van citaat ---


De foto is gemaakt voor het VVV-huisje (op de voorgrond) werd afgebroken. Volgens mij was dat begin 70-er jaren.
Gelet op het tijdsbeeld lijkt het me eind 50-er jaren.

Na het bovenstaande te hebben geschreven bedacht ik me dat ik die ansichtkaart in mijn eigen collectie heb. Een blik achterop laat de code 159 zien. Die 59 staat voor het jaar van uitgifte. De foto zal in het jaar ervoor genomen zijn.

Wim Vink:

--- Citaat van: Jelle Krijthe op 30 januari 2007, 17:24:43 ---Waar moesten de schepen aanmeren toen ze de haven in (ik meende) 1980 compleet verbouwden? Niet aan de kade waar ze nu aanmeren lijkt mij!

--- Einde van citaat ---

dat was op de plek waar nu de Midsland ligt, maar dan iets meer naar achteren (tot de hoek waar nu de Kwieck ligt)

Jan Leenstra:
Kan iemand mij vertellen waarom er een blokkade in de haven van Terschelling heeft plaatsgevonden?

Marten-Jan van Zanden:
In schepen schelpen schuitengat staat iets over een blokkade van de steigers.
Pag. 263 colom linksboven.

natureboy:
Waar het nu precies om ging. weet ik na 27 jaar niet echt meer wel dat ik er bij was in juni 1980 aan boord van de "Dwaal, ik wacht u" . Er was in ieder geval onvrede onder een deel van de bevolking, het had er iets mee te maken dat de veerdiensten niet als openbaar vervoer werden aangemerkt.

Piet

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie