Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (29/49) > >>

PiebeJanMan:
Klopt, ben doeksen fan.

Maar gisterochtend ging ik aan boord en toen lagen we op de Terschellinger plaats; weer voor het eerst sinds een tijdje vertelde de stewardess/hostess mij.

Groeten vanaf Vlie

arie18:

--- Citaat van: willem boot op 21 februari 2011, 12:45:33 ---
--- Citaat van: PiebeJanMan op 21 februari 2011, 12:05:13 ---Op 1 maart zal gemeente Terschelling vergaderen over herinrichting havens. Misschien komen er 2 snelbootkades+laad-/losinstallaties en 2 veerbruggen!


--- Einde van citaat ---

Zou tijd worden. Een defect aan een laadbrug maakt immers het functioneren van de bootdienst onmogelijk en daarom is een reservebrug noodzaak. Zie het gevolg daarvan op 17 januari 2007 op Texel.

--- Einde van citaat ---

ja Teso heeft algelopen week een storing gehad aan de veerbrug Op Texel.

Groet Arend

Leen:
Beste Willem,

Ook nu weer ben ik een andere mening toegedaan.

Voor maar een paar afvaarten per dag vind ik een 2e brug met bijbehorende infrastructuur volstrekte flauwekul.
De ze er in Duitsland veel meer hebben zegt mij niks. 
Ik heb alle Duitse eilanden gezien en laat ik het zo zeggen dat ik er niet van onder de indruk ben.
Natuur wetenschappelijk gezien kunnen ze niet tippen aan de vijf van ons.
Vaak lelijke hoogbouw gebieden en in beton gegoten kusten.

Ik zie werkelijk niet in waarom een paar afvaarten per dag meerdere bruggen noodzakelijk maken.
Er zouden dan in Harlingen ook meer bij moeten komen.
De grootste deel van de dag ligt de brug van Terschelling ongebruikt.

Niet doen, nergens voor nodig

Leen 
 

PiebeJanMan:
Leen,

Stel de brug op Terschelling krijgt een lastige storing.. Bijvoorbeeld bij harde wind vaart de Friesland die palen van die brug krom. Voordat reparatie kan beginnen ben je week verder en voordat ie echt gerepareerd is ben je nog een week verder.
Op een hoogtijdag betekent dit dat de supermarkten de volgende dag waarschijnlijk lege schappen hebben....
Daarom ben ik wel van mening dat er een 2e (nood)brug moet zijn. In Harlingen zijn er al 2 en dat is meer dan genoeg en je ziet nu met die verzakking van die kade dat dat heel goed uitkomt. Vind overigens wel dat dat een simpele brug moet zijn, zonder verdere passagiersbrug.

willem boot:

--- Citaat van: Leen op 15 mei 2011, 18:20:43 ---Beste Willem,

Ook nu weer ben ik een andere mening toegedaan.

Voor maar een paar afvaarten per dag vind ik een 2e brug met bijbehorende infrastructuur volstrekte flauwekul.
De ze er in Duitsland veel meer hebben zegt mij niks. 
Ik heb alle Duitse eilanden gezien en laat ik het zo zeggen dat ik er niet van onder de indruk ben.
Natuur wetenschappelijk gezien kunnen ze niet tippen aan de vijf van ons.
Vaak lelijke hoogbouw gebieden en in beton gegoten kusten.

Ik zie werkelijk niet in waarom een paar afvaarten per dag meerdere bruggen noodzakelijk maken.
Er zouden dan in Harlingen ook meer bij moeten komen.
De grootste deel van de dag ligt de brug van Terschelling ongebruikt.

Niet doen, nergens voor nodig

Leen 
 

--- Einde van citaat ---


Dat is een visie, maar in elk geval een die niet wordt gedeeld op Texel. Als de zaak is geïsoleerd door een aanvaring, zoals in januari 2007 is ziekenvervoer niet meer echt een aardige zaak, laat staan de forensen die dagelijks van Texel komen. Op TS en VLL ligt dat even anders, niettemin is het voor de bevoorrading van de eilanden noodzakelijk dat storing van de dienst door defecte aanlegplaatsen wordt vermeden en dat kan gemakkelijk.
De Duitse eilanden mogen er anders uitzien, men heeft daar in elk geval de visie gehad reservebruggen aan te leggen. Ook al lopen de bootdiensten daar niet congruent aan de onze.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie