Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (28/49) > >>

Leen:
Nog even over de aanleginrichtingen.

Rijkswaterstaat gaat daar dus over en zal dus de aanleg van een tweede brug en/of kade moeten gaan bekostigen. 
De gemeente Terschelling kan wel zoveel willen, maar de kans dat Rijkswaterstaat dit met de huidige bezuinigingswoede gaat doen lijkt mij uitermate klein.
Dus plannen van Gemeenteraad van Terschelling weer luchtfietserij??
Het papier is geduldig natuurlijk


Leen

willem boot:
Jawel, want de begrotingsterreur die ontstaat omdat de overheid geen prioriteiten en doelstellingen formuleert, verhindert gewoon die aanleg en dat wordt daarbij nog eens extra complex door de krankzinnige eigendomsverhoudingen van overheidsorganen die uiteindelijk allemaal de overheid als één zijn.  ???

Ik vind het toch zo fijn, Leen, dat je mij weer zo'n prachtige voorzet geeft  :D

Maar nu even het serieuze aspect. Op 17 januari 2007 donderde de Schulpengat tegen de brug in de fuik van Den Helder aan. Resultaat: bootdienst platgelegd en Texel lekker geïsoleerd. Ik zat toen zelf op het eiland en dat was dus een prachtige tijd, want we konden er niet meer gewoon van af. Zowel op Texel als op Den Helder hadden (enkeldeks-)noodfuiken gelegen wegens de ombouw van de normale fuiken op dubbeldek. Handhaven van die noodfuiken was nergens voor nodig, zo dacht RWS, want dat kostte geld. Weg met die rommel dus.

Ga nu eens kijken bij de Duitse Waddendiensten. Daarvoor hoef je niet te reizen, maar raadpleeg eens de web site van de WDR  (www.faehre.de), linkerkolom "webcams" en als je die aanklikt krijg je Wyk-Föhr. Je kan daarop ook Amrum en Dagebüll zien. Ga dan maar eens aanlegplaatsen en bruggen tellen.

Dat gaat niet alleen daar zo, maar ook op Norden, Norderney, Juist, Borkum, Emden en weet ik veel wat voor haventjes nog meer. Zelfs op zo'n molshoop als Baltrum. Is het daar het lokale Hafenbauamt niet, dan is het de rederij zelf wel die dat spul laat aanleggen.

Leen:

Ik zag gisteren de stand van zaken m.b.t de aanlegsteiger van de Vlieland in Harlingen.
Er lijkt nog veel te doen
Hoe lang gaat dit duren, nu wordt al lange tijd van slechts 1 brug gebruik gemaakt.
Lijkt eindeloos.
Wat de gemeente Terschelling wil, 2 bruggen lijkt, ook als ik dit zie, een leuk verzinsel, meer niet.
Gaat voorlopig tenzij rederijen Doeksen/EVT dit al of niet samen met de gemeente zelf gaan betalen niet gebeuren.

Leen

ben doeksen fan:

--- Citaat van: Leen op 21 april 2011, 18:02:56 ---Hoe lang gaat dit duren, nu wordt al lange tijd van slechts 1 brug gebruik gemaakt.

--- Einde van citaat ---

Volgens mij wordt 's ochtends de aanlegplaats van de Vlieland wel gebruikt omdat de Vlieland dan kleine tijd tegelijk met de Friesland in Harlingen ligt.
Alleen wordt de loopbrug voor passagiers te voet, nog niet gebruikt.
Op de site van doeksen staat ook dat de passagiersbrug nog niet wordt gebruikt.

ben doeksen fan

Leen:
Bij de middagboot in ieder geval dan niet

Leen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie