Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (23/49) > >>

natureboy:
Mooie foto's plaats je weer,  Wim, ik word hier erg blij van, wat was het dorp uit zee nog mooi toen al die spektakels en de terminal er nog niet waren.

Pieter

Wim Vink:

--- Citaat van: Wim Vink op 26 november 2007, 20:51:07 ---
--- Citaat van: natureboy op 26 november 2007, 20:30:42 ---Dat is een vraag waar ik niet zo gauw een antwoord op weet, Richard, maar hopelijk kan iemand anders daar een zinnig woord over zeggen, want je zou zeggen, als je een hele lange kade met veerstoepen hebt (die waren er toen nog) lijkt het mij niet erg voor de hand liggend dat je aan een ponton afmeert, aan de andere kant: je bent minder afhankelijk van het tijverschil, wie weet het?

Pieter

--- Einde van citaat ---

Ik weet dat ik zelf de Slof op moest via die rijplaat. Misschien in een van de vakantiekiekjes nog een afbeelding te vinden, maar dan moet ik wel erg zoeken.

edit: geen fotografisch bewijs in mijn foto's. Helaas. Wel hetzelfde ponton.

--- Einde van citaat ---


Als je maar goed zoekt, vind je het wel. Mijn vrouw had deze foto in haar collectie.
4 augustus 1979.



Foto: © Corry Vink

Wim Vink:
Uit diezelfde collectie en op dezelfde dag genomen: de oude veerstoepen.
Bij de herinrichting van 1980 zijn die verdwenen.



Foto: © Corry Vink

Wim Vink:
En om de reeks foto's van mijn vrouw af te ronden een foto van de Ro-Ro-brug in Harlingen.
Ook een foto van 4-8-1979. In Harlingen meerde men toen met de kont tegen de brug en op Ts met de boeg (tegen het ponton).



Foto: © Corry Vink

Vriend:

--- Citaat van: dageraad op 25 september 2009, 17:05:07 ---Mooie foto's plaats je weer,  Wim, ik word hier erg blij van, wat was het dorp uit zee nog mooi toen al die spektakels en de terminal er nog niet waren.
--- Einde van citaat ---

Is er nooit overwogen om van die terminals iets aantrekkelijks te maken dat aansluit bij de omgeving? Die dingen die er nu staan vind ik zowel op Terschelling als op Vlieland het uitzicht behoorlijk vervuilen. De keuze voor materialen als kunststof en trespa kan ik begrijpen met de zilte zeelucht. Maar ook met die materialen hadden ze toch wel iets fraaiers neer kunnen zetten? Kom je op zo'n mooi eiland aan en het eerste waar je tegenaan loopt is zo'n lelijk hok. Of ben ik nu zo'n zeur........

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie