Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (22/49) > >>

natureboy:
Brandaris heeft gelijk,uiteindelijk is Doeksen ??n van de grootste werkgevers van het eiland, zo niet de grootste, en wat misschien nog belangrijker is,  andere werkgelegenheid als afwashulp, vakkenvuller, of kelner, dus op het eiland houden,die schepen, zoveel mogeljk.
Als je de situatie vergelijkt met de tijd, toen ik op Terschelling kwam, valt het ook best mee, de haven was toen een stuk kleiner en wat lag er toen al niet? Holland, Stortemelk, Noord Nederland, Friesland, Schellingerland, Tiger, Lion, Noordsvaarder, Bornrif, Vlieland,, Brandaris en dan zal ik nog wel het een en ander vergeten zijn. Dan maar wat minder bruine vloot, die hordes  Duitse randgroepjongeren heeft oud West alleen maar last van.

Pieter

Wim Vink:
In 1980 werd de huidige aanleginrechting in zijn eerste uitvoering aangelegd.
In 1981 was hij volledig in gebruik. Bijgaand de voetgangersbrug, toen nog naar de Midsland.



Foto: 14-8-1981, © Wim Vink

Wim Vink:
Zo zag het Havenplein op Ts en de rij wachtende auto's eruit in augustus 1978.
Aan de hand van de WB-kade (op de achtergrond) is e.e.a. te projecteren op de huidige situatie: compleet anders.



Foto: 4-8-1978, © Corry Vink

Wim Vink:
West-Terschelling Haven, 22 augustus 1981.
De vernieuwde infrastructuur is klaar en in gebruik.







Foto's: © Wim Vink

Wim Vink:
Diezelfde haven in 1983, eerst een overzichtsfoto van de toenmalige Kom.



Details van de autobrug uit dat jaar.



Foto's: © Wim Vink

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie