Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Infrastructuur havens
natureboy:
Brandaris heeft gelijk,uiteindelijk is Doeksen ??n van de grootste werkgevers van het eiland, zo niet de grootste, en wat misschien nog belangrijker is, andere werkgelegenheid als afwashulp, vakkenvuller, of kelner, dus op het eiland houden,die schepen, zoveel mogeljk.
Als je de situatie vergelijkt met de tijd, toen ik op Terschelling kwam, valt het ook best mee, de haven was toen een stuk kleiner en wat lag er toen al niet? Holland, Stortemelk, Noord Nederland, Friesland, Schellingerland, Tiger, Lion, Noordsvaarder, Bornrif, Vlieland,, Brandaris en dan zal ik nog wel het een en ander vergeten zijn. Dan maar wat minder bruine vloot, die hordes Duitse randgroepjongeren heeft oud West alleen maar last van.
Pieter
Wim Vink:
In 1980 werd de huidige aanleginrechting in zijn eerste uitvoering aangelegd.
In 1981 was hij volledig in gebruik. Bijgaand de voetgangersbrug, toen nog naar de Midsland.
Foto: 14-8-1981, © Wim Vink
Wim Vink:
Zo zag het Havenplein op Ts en de rij wachtende auto's eruit in augustus 1978.
Aan de hand van de WB-kade (op de achtergrond) is e.e.a. te projecteren op de huidige situatie: compleet anders.
Foto: 4-8-1978, © Corry Vink
Wim Vink:
West-Terschelling Haven, 22 augustus 1981.
De vernieuwde infrastructuur is klaar en in gebruik.
Foto's: © Wim Vink
Wim Vink:
Diezelfde haven in 1983, eerst een overzichtsfoto van de toenmalige Kom.
Details van de autobrug uit dat jaar.
Foto's: © Wim Vink
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie