Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Infrastructuur havens

<< < (21/49) > >>

PiebeJanMan:
Uit de LC van woensdag 22 juli 2009

Leen:


Als de nieuwe hoofdboot naar Terschelling er is, laat ik haar gemakshalve Schellingerland noemen, dan komt de Friesland op de plek van de Midsland te liggen.
Ze oogt en is een stuk groter dan de Midsland.
Samen met de Tiger, Koegelwieck, WB en andere plannen van EVT komt de haven vind ik althans wel erg vol te liggen.

Ik zou dat als gemeente een onwenselijke zaak vinden.
Misschien wordt het tijd dat dan gedacht wordt aan plekken elders bijvoordbeeld in Harlingen


Leen 

natureboy:
De reserve snelboot (Koegelwieck c.q. Tiger) ligt al in Harlingen, en de Friesland oogt misschien wel groter maar neemt minder kade ruimte in als de Midsland, die dik 5 meter langer is, dus het zal wel niet zo'n vaart lopen, voor de Willem Barentsz is dus nog meer ruimte beschikbaar

Pieter

arthur:
DE natte droom van iedere "dagje-eiland-doen" fan: een snelboot, die 's morgens om 7.00 uur vanuit Harlingen vertrekt en om pakkumbeet rond 19.30 uur vanaf Vlie, via Terschelling (of andersom) zijn laatste dagrit naar Harlingen maakt en daar blijft liggen. Of dat nu EVT is of Doeksen  maakt uiteraard geen r... uit, maar ja, dat zal wel wishful thinking blijven.

brandaris:

--- Citaat van: Leen op 26 augustus 2009, 12:05:27 ---

Misschien wordt het tijd dat dan gedacht wordt aan plekken elders bijvoordbeeld in Harlingen


Leen 

--- Einde van citaat ---

Nooit moeten ze de schepen in Harlingen laten overnachten, dit zou niet tengoede komen aan de werkgelegenheid op eilanden en de sfeer van de rederij, het is tenslotte al een aderlating dat de directie tegenwoordig kantoor houdt in Rotterdam en 't hoofdkatoor van de veren gevestigt is in Harlingen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie