Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vrachtvaarders
Humtidumty:
Ik kan me wel herinneren dat de Friesland (1956) als fietsboot werd ingezet en achter bv de Noord-Nederland aan voer.
Wim Vink:
--- Citaat van: Marten-Jan van Zanden op 20 juli 2018, 22:08:47 ---Volgens mij heb ik dit al eens eerder aangegeven., maar ook de Friesland(1956) nam wel eens een fietsenboot op sleeptouw.
Weet jij daar iets van Wim? zijn daar ook foto's van?
--- Einde van citaat ---
Ik kan me niet herinneren dat de Friesland een fietsenboot op sleeptouw nam, maar wil het niet uitsluiten.
Binnenkort heb ik een afspraak met Doeksen-archivaris Kees Dekker en zal het hem vragen.
Wim Vink:
--- Citaat van: Wim Vink op 21 juli 2018, 13:30:58 ---
--- Citaat van: Marten-Jan van Zanden op 20 juli 2018, 22:08:47 ---Volgens mij heb ik dit al eens eerder aangegeven., maar ook de Friesland(1956) nam wel eens een fietsenboot op sleeptouw.
Weet jij daar iets van Wim? zijn daar ook foto's van?
--- Einde van citaat ---
Ik kan me niet herinneren dat de Friesland een fietsenboot op sleeptouw nam, maar wil het niet uitsluiten.
Binnenkort heb ik een afspraak met Doeksen-archivaris Kees Dekker en zal het hem vragen.
--- Einde van citaat ---
Kees Dekker wil niks uitsluiten of dit wel/niet is gebeurd, maar weten doet hij het niet.
In het archief bestaan daarvan in ieder geval geen foto's.
Marten-Jan van Zanden:
Bedankt voor je info Wim.
Eigenlijk weet ik het wel zeker.
Ik was als jochie aan boord van de Friesland.
In mijn beleving waren er nog een paar fietsen die nooit op Terschelling zijn aangekomen.
Gijsha:
Hier de SCALDIS III (ex NOORDVAARDER) ca. 2014 als baggeraar/zandzuiger in de Schelde. Foto: Luttra (seatheships.com).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie